Przepłyną tylko kajaki i żaglówki? Szyper obala mity dot. kanału na Mierzei Wiślanej

Polskie Radio
3 200 wyświetleń 571K

- Zawsze będę stał po stronie portu w Elblągu. Uważam, że jeżeli jest taka możliwość, zawsze należy korzystać z transportu wodnego. To jest, nawet dziś, najbardziej opłacalny środek transportu, jeśli chodzi o towary masowe - powiedział portalowi PolskieRadio24.pl szyper Daniel Kotur. Więcej w materiale Pawła Kurka.
WIĘCEJ: polskieradio24.pl/5/1222/arty...
---------------------------------------------------------------------------------
🔔 Subskrybuj i bądź na bieżąco: bit.ly/3rFnZJd
📺 ZOBACZ RÓWNIEŻ:
🎥 Eureka: bit.ly/3dnwlRe
🎥 Historia Żywa: bit.ly/3eUJ91V
🎥 Kronika Sportowa: bit.ly/3UeVhLd
🌐 WWW: www.polskieradio.pl/
🎧 NASZE PODCASTY: podcasty.polskieradio.pl/
📷 INSTAGRAM: polskieradi...

Komentarze: 1 123

  1. Tomek F.
    Tomek F.
    8 dni temu

    5:52 Kiedy szyper mówi po polsku lepiej od dziennikarza ;)

    1. degeneraturat
      degeneraturat
      8 dni temu

      takie radio, które nie potrafi poprawnie nagrać dźwięku

  2. Zabor Maciek
    Zabor Maciek
    8 dni temu

    Fajnie się obserwuje wpisy ludzi którzy statek znają z widokówki lub wycieczki po porcie.👏

    1. JACK SPARROW
      JACK SPARROW
      6 dni temu

      @TalusN9 Ten gosc jest tak autentyczny jak i premier naszego rzadu

    2. TalusN9
      TalusN9
      7 dni temu

      No i gdzie są ci wszyscy co pisali że jedynie Kutry i Kajaki przepłyną zobacz jak szybko się schowali :)

  3. Jacek Serafin
    Jacek Serafin
    9 dni temu

    Jakby natura chciała toby tej babie rozum dała 😜

    1. stanislaw borecki
      stanislaw borecki
      7 dni temu

      dobre kurde , dobre.

    2. Lotny Lotny
      Lotny Lotny
      7 dni temu

      Hahaha, trafione w punkt. I takiego pustaka Platformiańcy wystawili na prezydenta. Właściwie patrząc na zasoby intelektualne tej partii to dużego potencjału tam nie widać. Pustka intelektualna bije na odległość.

    3. MP
      MP
      8 dni temu

      Niestety nie chciała. Może to i lepiej 😁. Przodkowie w grobie się przewracają

    4. nowy rok
      nowy rok
      9 dni temu

      Klikbajt w temacie

  4. Tomasz Bryx!i
    Tomasz Bryx!i
    7 dni temu

    Coś pięknego zobaczyć statki,barki na Wiśle nie tylko na starych zdjęciach...

    1. Jan Nowak
      Jan Nowak
      4 dni temu

      @Ghfd Fdbjk no a kajak to w zasadzie taka mała barka a barka to już prawie kontenerowiec 🙂

    2. Ghfd Fdbjk
      Ghfd Fdbjk
      4 dni temu

      @Jan Nowak owszem ale w poście mówiło się o statkach i barkach ;)

    3. Jan Nowak
      Jan Nowak
      4 dni temu

      @Ghfd Fdbjk bo kajakiem można do Wisły przez Nogat dopłynąć 🙂

    4. Ghfd Fdbjk
      Ghfd Fdbjk
      4 dni temu

      a co ma przekop mierzei do Wisły? hahaha

  5. Robert Lasczyk
    Robert Lasczyk
    7 dni temu

    Ogólnie w Polsce powinno pomyśleć o rozwinięciu żeglugi śródlądowej

  6. Jack Elder
    Jack Elder
    12 dni temu

    Jeszcze niedawno, po oddaniu, droga S19 była prawie pusta. Teraz na oko widać jak zwiększył się ruch.

    1. MP
      MP
      8 dni temu

      @Adam Dobrzański chyba rtęć Ci mózg wyżarła i takie głupoty piszesz. No chyba , że masz 14 lat. To wtedy ok

    2. Jack Elder
      Jack Elder
      9 dni temu

      @pawlo79pl Jeżdżę raz na tydzień. Dzisiaj jechałem i widzę co się dzieje. Nawet S17 była pustawa czasami. Znajomy do Krakowa jeździ przez Rzeszów.

    3. pawlo79pl
      pawlo79pl
      9 dni temu

      Ja jechałem w czerwcu Nisko - Lublin i już wtedy nie było pusto a zapełni się jeszcze bardziej z czasem.

    4. Paweł Kowalczyk
      Paweł Kowalczyk
      9 dni temu

      to samo było z S8 Łódź - Wrocław przez dwa lata jeździłem prawie sam, a teraz już ciasno i to na prawdę ciasno. Tak samo będzie z S19.

    5. Jack Elder
      Jack Elder
      11 dni temu

      @Adam Dobrzański Jeśli nie potrafisz zaobserwować zmian to znaczy, że masz klapki na oczach. A duch twój jest niespokojny. Nasiakniety nienawiscia i zazdrością.

  7. Jacek Strong
    Jacek Strong
    13 dni temu

    Niestety wyraża żal, że transport wodny wygrywa, a przecież nie chodzi o żal tylko o wyższość tego środka transportu.

    1. Mirosław Urbanowicz
      Mirosław Urbanowicz
      6 dni temu

      Jak coś czytasz to zrozum co czytasz " fachowcy"!

    2. Siwy
      Siwy
      6 dni temu

      @Jacek Strong No nie zauważyłem. Już poprawiam. Jak ja to zrobiłem🙄🤯

    3. Jacek Strong
      Jacek Strong
      7 dni temu

      @Mirosław Urbanowicz kajak jest statkiem na wody stojące (spokojne). Jak się zapatrzyłeś na kajakarstwo górskie (na sztucznych torach) albo na tego dziadka co przepłynął kajakiem Atlantyk (właśnie umarł) to jesteś w błędzie. Statek/okręt stateczkowi nierówny. A jeszcze załoga ! Kapitan i majtki...

    4. Mirosław Urbanowicz
      Mirosław Urbanowicz
      7 dni temu

      Lepiej wierzyć tym co roku są dwa tygodnie nad morzem to " fachowcy" ! Od kajaków i dmuchanych krokodyli....

  8. Piotr Kraczkowski
    Piotr Kraczkowski
    12 dni temu

    Na najniższym poziomie jest tak, że właściciele jachtów się po prostu nudzą i sztukają nowych celów, do których mogliby popłynąć, tam, gdzie jeszcze nie byli. Od Swinoujścia i Szczecina przez całe Wybrzerze każdy, każdy jacht choć raz przepłynie przez ten kanał. Do tego dochodzą jachty z UE, Norwegii i Rosji, a nawet spoza Bałtyku. To tysiące jachtów. Frombork może stać się światową stolicą żeglarstwa z uwagi na Kopernika, ale tu prywatni inwestorzy musiliby odpatrzyć architekturę w zachodniej UE, czy na Florydzie, bo obecna architektura w Polsce odstrasza swym prymitywizmem. Przykładem mogą być nawet nowe domy w Kaliningradzie, którego żeglarstwo przejściowo ograniczane jest biedą i nienależeniem do UE: plpost.info/base/wideo/m1Tg6O4yeKR czy plpost.info/base/wideo/Sf9tq9MI3S1 lub plpost.info/base/wideo/j8uqkyF14j1 _______Polska ma mało jachtów, ale nieuchronnie wraz z rozwojem i wzrostem dobrobytu będziemy mieli tyle jachtów na mieszkańca co Francja, czy RFN, choć tu decyduje też długość wybrzeża. Kanał już teraz zwiększa zamówienia stoczni jachtowych, w szczególności będzie więcej producentów catamaranów typowych dla Zachodu, będą też imprezy targowe producntów jachtów i catamaranów. To olbrzymi, już dziś uruchomiony potencjał turystyczny i gospodarczy. _______Do tego dochodzi import/eksport z Polski, Słowacji, Ukrainy, Węgier i innych państw przez Elbląg zamiast dalej przez Gdańsk i Gdynię statkami do 8.000 ton, czyli zabierającymi ok. 300 kontenerów. Z czasem będzie być może możliwym wydłużyć drogę wodną powyżej Elbląga. Tak czy owak to nieuchronne przyspieszenie rozwoju całego regionu i pozytywne efekty ogólnopolskie - tak po prostu funkcjonują procesy gospodarcze, to pewne na 100%, to potwierdza rzut oka na podobne porty w UE - wszędzie tak było i będzie także w przypadku Elbląga po otwariu dostępu do morza.

  9. bodzio102 X
    bodzio102 X
    14 dni temu

    Przecież to była wieloletnia głupota, że mając port nie wykorzystywano jego możliwości

    1. Cezary Augustynowicz
      Cezary Augustynowicz
      5 dni temu

      @Mariusz RybackiNo właśnie. Mi też! Dlaczego nie można wydać kasy z sensem i zrobić kolej towarową na lepszym poziomie? Zamiast kopać rów, który kompletnie nic nie wnosi. Chociaż ja na nim skorzystam, ale cała Polska się na mnie zrzuci. Dziękuję!

    2. Mariusz Rybacki
      Mariusz Rybacki
      5 dni temu

      @Cezary Augustynowicz , chodziło mi o Polskę.

    3. Cezary Augustynowicz
      Cezary Augustynowicz
      5 dni temu

      @Mariusz Rybacki raczej nie. W Polsce jeszcze 50 kmh, a za zachodnią granicą już 100 kmh. Gdyby zainwestować w kolej to też mielibyśmy 100kmh, czyli dwa razy więcej transportu jak teraz. Plus szybciej.

    4. Mariusz Rybacki
      Mariusz Rybacki
      5 dni temu

      @Cezary Augustynowicz te 100 kmh na kolei w ruchu towarowym to gruba przesada.

    5. waldek gerlach
      waldek gerlach
      7 dni temu

      @s może Elblag będzie tańszy dla armatorów

  10. Andrzej Kik
    Andrzej Kik
    14 dni temu

    Na Renie takie jednostki mijają się nieustannie ,aż fala uderza o brzeg ,prawie jak na Bałtyku

    1. Alina Mazurek
      Alina Mazurek
      4 dni temu

      @Miś Colargol 👍👍👍

    2. dark
      dark
      7 dni temu

      @Miś Colargol Trudno komentować? Misiu przyjedź, zobacz, wtedy się wypowiadaj! Pogłębianie toru wodnego non-stop, bo ten tor wodny tego wymaga, po pogłębieniu. Dotychczas robili to Rosjanie, teraz się cieszą, bo im robota i koszty odpadają. Faraonowie budowali piramidy, nasz faraon, chociaż tą bruzdę sobie wykopał. Bałtyk w jedna zimę sobie poradzi.

    3. Dawid
      Dawid
      7 dni temu

      Lowie ryby na Dolnym Renie w holadni , z tego co badałem głębokość wynosi 15 m , więc spokojnie płyną a kanał do polskiego portu ... kurde nie wiem czy to będzie działać

  11. Bogusław Gębusia
    Bogusław Gębusia
    2 dni temu

    Czasami trzeba posłuchać takich fachowców, ludzi którzy mają pojęcie i nie tłumaczą przez pryzmat polityki.

  12. Włodzimierz Kubiak
    Włodzimierz Kubiak
    12 dni temu

    Dziękuję bardzo że mamy takich ludzi...!

    1. Anatol Pieruszka
      Anatol Pieruszka
      10 dni temu

      No a ty też tam już jestes w tej grupie czu jeszcze nie?

  13. jerzy Fotek
    jerzy Fotek
    10 dni temu

    W sedno .To jest kolejna droga .

  14. Savage Axis
    Savage Axis
    11 dni temu

    Tytuł jakże kontrowersyjny, ale dzęki temu oglądnąłem film do samego końca - wszystko elegancko objaśnione 👍

    1. dund3rsztyc
      dund3rsztyc
      7 dni temu

      @Korneliusz Rozestrzyński Dokładnie ten "port" to skansen, ten projekt to jest topienie pieniędzy - nigdy się nie zwróci.

    2. Korneliusz Rozestrzyński
      Korneliusz Rozestrzyński
      7 dni temu

      @dund3rsztyc samo przyspieszanie i zwalnianie powoduje większy przechył na tej długości. Szkoda pisania naszego. Ja nie znam "aglomeracji" Elbląga i nie wiem o ile potrzebuje zwiększenia transportu, ale kilka miliardów złotych na miasto stu tysięczne, z całym regionem może jest to 200 tysięczny rynek, to całkiem nie mały pieniądz. 60 km autostrady dwupasmowej to koszt około 2.5 miliarda złotych. Serwis tego toru wodnego też tani nie będzie, bo zalew to taka kałuża za wydmą. Fajnie jest mieć różnego rodzaju trakty, ale budżet musi się spinać i nie fajnie jest coś robić tylko dla przyjemności w skali państwa. To nie wypad na lody z rodziną, ale odpowiedzialność za całe państwo i naród w sumie.

    3. dund3rsztyc
      dund3rsztyc
      7 dni temu

      @Korneliusz Rozestrzyński Ja bym jednak wypunktował żeby oddać skale bzdur jakie mówi ten facet: twierdzi że na torze wodnym głębokości 4 metrów potrzebuje 5% luzu między kilem statku a dnem kanału. Czyli 20 cm - przy długości statku 100m ... dokładność wytrymowania jednostki wyrażona w promilach XD!

    4. Korneliusz Rozestrzyński
      Korneliusz Rozestrzyński
      8 dni temu

      @Darek Rtyrewoi przecież ten wywiad to ustawka. Bzdury i naciągnie faktów by usprawiedliwić wydatek kilku miliardów z kieszeni podatnika. Po pierwsze drogi się buduje głównie po to by zarabiać na nich i inwestycja musi się zwrócić, a dzięki temu zwykły Kowalski też się może przejechać i przyspeszyć swą podróż. Reszty głupot nie będę punktował

  15. M. Wisniewski
    M. Wisniewski
    6 dni temu

    Kajaki nie przepłyną, bo kto na kajak zabiera radiotelefon ;) ale spoko, do Elbląga nic nie popłynie, dopóki właściciel toru wodnego rżnie głupa i go nie odmula

  16. Stanisław Siedlecki
    Stanisław Siedlecki
    11 dni temu

    Merytoryczną ocena przydatności przekopu

  17. Robert _0507
    Robert _0507
    8 dni temu

    Bardzo dziękuję Panu Danielowi za rzeczową i merytoryczną wypowiedź na temat kanału na Mierzei Wiślanej. Mądrego miło posłuchać. :)

  18. Konrad K
    Konrad K
    11 dni temu

    Super komentarz. Wszystko w temacie

  19. Andrzej Migda
    Andrzej Migda
    9 dni temu

    to w końcu rów z wodą czy kolejna droga ?

  20. onei jike
    onei jike
    7 dni temu

    Bardzo dziękuję Panu Danielowi za rzeczową i merytoryczną wypowiedź na temat kanału na Mierzei Wiślanej. Mądrego miło posłuchać. :)

    1. papa miro
      papa miro
      5 dni temu

      dla ciebie 2022 plpost.info/base/wideo/4BoEWdBbreNabvjhnbjhb

  21. Marek Pluciński
    Marek Pluciński
    14 dni temu

    Bardzo master podejscie do tematu.

    1. Robert Cudny
      Robert Cudny
      14 dni temu

      Bardzo co?

  22. Borys Niewiński
    Borys Niewiński
    6 dni temu

    Mi jako żeglarzowi bardzo przekop pasuje, a lepiej że kasa poszła na to niż np na kurwizję.

  23. MConline
    MConline
    13 dni temu

    Bardzo dobra robota. Na pohybel malkontentom!

    1. Dariusz Raczkiewicz
      Dariusz Raczkiewicz
      8 dni temu

      Tak bardzo ładny ten tor kajakowy tylko trochu drogi !

  24. Yurek Bond
    Yurek Bond
    10 dni temu

    Witam Przede wszystkim to dziękuję radio za kolejny głos odnośnie przekopu Mieszkam w centralnej Polsce i choć jestem żeglarzem to nie mogę się doczekać kiedy pierwszy raz tam popłynę A szykujemy się na rejs już na przyszły rok Tym bardziej każdy wywiad każde słowa dla mnie jako mieszczucha są bardzo ważne Dziękuję

    1. MP
      MP
      8 dni temu

      @Rob Al Ty tak serio ?

    2. Rob Al
      Rob Al
      8 dni temu

      @Yurek Bond Buduj na swój koszt, nie na cudzy.

    3. Yurek Bond
      Yurek Bond
      8 dni temu

      @Rob Al Witam. Dobre, naprawdę dobre. No to skoro płacę podatki i narzekam na ich ilość to jak myślisz,ile jeszcze do budowy powinienem się dorzucić? Pozdrawiam

    4. Rob Al
      Rob Al
      9 dni temu

      Tak? To powinieneś zapłacić za budowę, a nie żeby kosztem wszystkich Polaków!

  25. Andrzej M
    Andrzej M
    6 dni temu

    Ten szyper mądrzej mówi niż wszyscy politycy do tej pory 😂

  26. Ludwik Walczak
    Ludwik Walczak
    14 dni temu

    Dobry komentarz.Dobry bo merytoryczny.Należy jak najszybciej pogłębić tor i modernizować port w Elblągu!

    1. dund3rsztyc
      dund3rsztyc
      5 dni temu

      @Gal Tab2018 A jakie pieniądze leżą?W Polsce co roku wydaje się wiecej pieniędzy niż wynosi dochód z podatków bo rząd uchwala budżet z deficytem który łata dodrukiem. Za który właśnie płacisz 20% inflacją. No chyba, że ceny w sklepach to wina Tuska...

    2. Pavel Crux
      Pavel Crux
      7 dni temu

      @Benny c pis rzadził w 2006 panie pis rządził.

    3. dark
      dark
      7 dni temu

      @Sagittarius Masz rację, taki był pierwotny projekt!, który L.K. ,,zmienił"!

  27. jon lebig
    jon lebig
    14 dni temu

    Nawet jeśli będą przepływać motorówki i kajaki jest to super inwestycja

    1. Tomas. Namyslik
      Tomas. Namyslik
      13 dni temu

      Tak jest . Choćbym samym pontonem miał przepłynąć to bez łaski ruskiego scierwa.

  28. Slawek Marek
    Slawek Marek
    14 dni temu

    👍👍👍

  29. Tomasz Grosser
    Tomasz Grosser
    8 dni temu

    Konkrety szyper ma wiedzę i potrafi argumentować nie bawi się w politykę. Brawo

  30. Andrzej Sarnowski
    Andrzej Sarnowski
    13 dni temu

    Na budynku kapitanatu powinno widnieć hasło, wybitnej polskiej premierki zwanej potocznie (na metr w głąb) Ewki K. " Żeby natura chciała...

    1. Stanisław Madej
      Stanisław Madej
      8 dni temu

      @Ryszard Fenix osiol byl napewno, bo nie zostalby wycofany i podmieniony na druga PO-krake

    2. Stanisław Madej
      Stanisław Madej
      8 dni temu

      @Waldemar S nie twierdzilem, ze to co napisalem, mowila osoba z lapanki na urzedz Premiera RP. Powiem kulturanie, jakies takie niewydarzone byly obie panie.

    3. Ryszard Fenix
      Ryszard Fenix
      10 dni temu

      @Stanisław Madej Bo może natura nie wiedziała jeszcze, że ma takiego osła "na stanie", co?

    4. Waldemar S
      Waldemar S
      11 dni temu

      @Stanisław Madej ???

  31. Dr Bartłomiej Siwicki
    Dr Bartłomiej Siwicki
    4 dni temu

    K… widać za znawca , mądrzejszy niż reszta świata . Jakie tankowce do Elbląga - czysty brak zrozumienia po co to

  32. Marek H
    Marek H
    6 dni temu

    Czyli bardzo dobra i potrzebna inwestycja dla Polski i regionu.

    1. Marcin Pietrzak
      Marcin Pietrzak
      6 dni temu

      Pod warunkiem ze nasi włodarze tego nie spier...

  33. Marek Kaliciński
    Marek Kaliciński
    8 dni temu

    Niiezłe kalkulacje :-) Odwrotnie proporcjonalne do dotacji unijnych.

    1. Jan Nowak
      Jan Nowak
      5 dni temu

      kupę kasy zarobili na tym rowie Jarka znajomi Jarka

  34. Rob Al
    Rob Al
    9 dni temu

    6:05 "Do portu w Elblągu dopływałyby statki z innych portów - ze Szwecji ...." - IDIOTA ?

  35. Piter M
    Piter M
    6 dni temu

    A dlaczego nie pytacie ludzi z Elbląga jakie mają doświadczenia z Mierzei.

  36. Kaj Kajuma
    Kaj Kajuma
    12 dni temu

    W tej chwili dzięki przekopowi bez pogłębienia ostatniego odcinka przed Elblągiem mogą wpływać jednostki o nośności do 1000 t to odpowiednik 250 tirów.paliwo?

    1. Andreas K.
      Andreas K.
      5 dni temu

      @osama90100 To razem 20 ton , x 250 tirow daje 1000 ton?

    2. osama90100
      osama90100
      5 dni temu

      @Andreas K. Może załadować 15t + kontener około 5 t.

    3. Andreas K.
      Andreas K.
      5 dni temu

      @Kaj Kajuma "1000 ton to odpowiednik 250 tirow"? To ile ton przewozi Twoim zdaniem 1 "tir"?

    4. osama90100
      osama90100
      8 dni temu

      Gdyby statek o wyporności 1000t załadował tylko puste kontenery z 250 tirów to by utonął.

    5. osama90100
      osama90100
      8 dni temu

      To TIR ma nośność 4 tony?

  37. Marek Limanowski
    Marek Limanowski
    10 dni temu

    ,,Bo moja żona jest z Elbląga,, 🤣

  38. motocrusader
    motocrusader
    14 dni temu

    Rozsądna wypowiedź

  39. iru stach
    iru stach
    7 dni temu

    a dlaczego nie wplyna duze kontenerowce???przeciez mamy bardzo duzy handel z chinami !!!!!to ma byc tylko dla kajakow i zaglowek?

  40. Krzysztof Michalski
    Krzysztof Michalski
    11 dni temu

    Super kultura osobista Pana Szybka. I dowód na to że trzeba czasami oddzielić politykę od reszty żeby zobaczyć jakie skarby zostaną Polakom bez względu na podziały i poglądy polityczne. Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku. K. M.

    1. Kris Kozacki
      Kris Kozacki
      7 dni temu

      Tu żadne skarby nie są mieszkańców, to kolonia, Polska zdechła już dawno.

    2. dund3rsztyc
      dund3rsztyc
      7 dni temu

      @Krzysztof Michalski Pan szyper mówi ci, że potrzebuje mniej niż stopy wody pod kilem - na głębokim na 4 metry kanale 5% o którym wspomniał to 20 cm!!! - by bezpiecznie przeprowadzić 100metrowy tankowiec. Ciekawe kto mu tak wytrymuje łajbę z dokładnością do części promili. Ja bym go jednak nie chciał widzieć na tym zalewie, bo to co opowiada to 100% tupolewizm.

    3. Agramer Old Octane
      Agramer Old Octane
      7 dni temu

      Kredyty a nie skarby niestety.

    4. Waldemar S
      Waldemar S
      8 dni temu

      @Krzysztof Michalski " załuwarzył " - to "durne", to Google czy ty?

  41. Ad No
    Ad No
    10 dni temu

    Co na to geniusz Kidawa😁

  42. Jorguś
    Jorguś
    13 dni temu

    Dobrze jest posłuchać mądrego.

  43. An Engineer
    An Engineer
    8 dni temu

    A kto obali mity dotyczące tzw "pandemii" ?

  44. Alfred Olewinski
    Alfred Olewinski
    8 dni temu

    Potrzebny Polsce był akwen rekreacyjny i jest teraz potrzeba tam 500 jachtów i oto chodi

  45. Wojtek R
    Wojtek R
    2 dni temu

    Chętnie zapoznałbym się ze studium korzyści wynikających z powstania przekopu. Inwestycja pochłonęła niemałą kwotę, na którą złożyły się nasze podatki.

  46. Andi Dab
    Andi Dab
    14 dni temu

    Prosto i rzeczowo.Rachunek oczywisty.

  47. Kamil Dąbrowski
    Kamil Dąbrowski
    10 dni temu

    czemu takie merytoryczne filmy przez rzad nie powstaja tyko trzeba sluchac opozycje i rzad jak wspanialy jest kanal bez informacji tak merytoryznej 👌

  48. religus8
    religus8
    9 dni temu

    Wchodzę na pierwszą pozycję w internecie 100 m statek zanurzenie 5,5 m....

  49. marek butenko
    marek butenko
    7 dni temu

    Super ,pozdrawiam

  50. andrzej nowak
    andrzej nowak
    6 dni temu

    małe przejęzyczenie ; ,,niestety transport wodny wygrywa"

  51. Witold Kwiatkowski
    Witold Kwiatkowski
    14 dni temu

    Przekop powinien być realizowany od momentu opuszczenia naszych granic przez ostatniego żołnierza rosyjskiego .Pozdrawiam .

    1. Łukasz Daszczuk
      Łukasz Daszczuk
      12 dni temu

      Podobno słyszało się pomysły o przekopie już dawno. Ale cóż.. brak kasy czy blokowanie nas przez innych.

    2. PGTV
      PGTV
      13 dni temu

      Trafne. Pozdrawiam

    3. A. F.
      A. F.
      13 dni temu

      Podzielam to z poszanowaniem

    4. joyce120564
      joyce120564
      13 dni temu

      Co chciałeś przekazać? Czytam i słyszę bełkot.

  52. Ibiza Garage
    Ibiza Garage
    7 dni temu

    Zawsze to jakiś rozwój a rozwój to przyszłość, osoby krytykujace to osoby cofajace sie w rozwoju.

  53. Denis Mitchel
    Denis Mitchel
    2 dni temu

    Jak 100 ciężarówek jedzie po tej samej trasie 1h to nie jest to 100h czasu ale nadal 1h.

  54. Pablo E
    Pablo E
    14 dni temu

    super!

  55. Like No Other
    Like No Other
    12 dni temu

    Super wypowiedz.

    1. Jan Nowak
      Jan Nowak
      9 dni temu

      Tyle, że nie na temat

  56. Przemek K
    Przemek K
    13 dni temu

    Miło posłuchać mądrego człowieka 👍

  57. Piotr Henryk
    Piotr Henryk
    13 dni temu

    Dziękuję 👍

  58. Set Tur
    Set Tur
    9 dni temu

    Dziękuję za fachową opinię. Może pan być doradcą rządu- oczywiście na początek.

  59. edward kozłowski
    edward kozłowski
    14 dni temu

    Popieram wszystkie inwestycje które służą ludziom i naszemu krajowi , no ale jest to małe ale jakie ? , ano co z portem w Elblągu ?

  60. KrissowskiM
    KrissowskiM
    5 dni temu

    Dlaczego, chamy, wyliczyliście skutery wodne ze śluzowania!!!!!

  61. Marek Marek
    Marek Marek
    8 dni temu

    130 np kontenerów na statek sròd lądowy?🤣

  62. Tomasz Gajda
    Tomasz Gajda
    12 dni temu

    🇵🇱💖🇵🇱💖 idealnie i na temat fachowiec wszystko wyjaśnił . Właśnie- słuchajmy fachowców a nie pseudo znawców i ruskich troli co ich bardzo boli jak Polska się rozwija 🇵🇱💖🇵🇱💖🇵🇱💖

  63. marek bienert
    marek bienert
    8 dni temu

    kurcze ... i na temat😀

  64. Adam RUSIN
    Adam RUSIN
    14 dni temu

    Super objaśnione !!! o przekopie jest pisane za dużo dziadostwa w prasie i necie !!!

  65. Miro Rawinski
    Miro Rawinski
    8 dni temu

    jest człowiek , szyper który się na tym zna i wie co mówi a setki głupków mówią, piszą i nagłaśniają się po 🤔co ten przekop...

  66. TeDe ARTA
    TeDe ARTA
    3 dni temu

    Skoro to takie super i tanie, to dlaczego nie zrobią przekopu od razu do Sosnowca? Po co te 130 ciężarówek ma się ciągnąć asfaltem, skoro z tym przekopem jest to takie oczywiste, i nawet nie musi on na siebie zrobić? :-]

  67. Merk Merk
    Merk Merk
    14 dni temu

    Niech pogłębią drogę do portu i lecą z tematem. Tyle.

    1. kaziu kaziu
      kaziu kaziu
      5 dni temu

      Prace pogłębiania będą trwały jeszcze rok

    2. Gregory Beaver
      Gregory Beaver
      10 dni temu

      Czekają na pogłębiarkę która jest zamówiona u Finów.

    3. kazik kapa
      kazik kapa
      13 dni temu

      Na tym cała zabawa polega kto położy łape na porcie w Elblągu, czy samorząd będzie miał tam stołki czy pisowcy

  68. Prince M
    Prince M
    10 dni temu

    Wypowiedź bardzo sympatyczna, ale chętnie się dowiem dlaczego są tam bardzo kosztowne śluzy, skoro jest ten sam poziom wody??

    1. Boris Korneev
      Boris Korneev
      8 dni temu

      @Prince M no i przekopu tez nie maja

    2. Prince M
      Prince M
      8 dni temu

      @Boris Korneev rozumiem, z wypowiedzi sądziłem że morze jest wyżej. Jednak jeśli na końcu mierzei poziom się wyrównuje, to jaki problem jak zacznie nieco wcześniej? Rosjanie nie mają śluzy u siebie i jakoś żyją.

    3. Boris Korneev
      Boris Korneev
      8 dni temu

      Poziom Zalewu i morza wyrownuje sie ostatecznie dopiero przy cyplu Mierzei .

    4. Boris Korneev
      Boris Korneev
      8 dni temu

      @Prince M O , Jezusie ! Poziom Wisly i wejscia prawie ten sam , a morza odpowidnio o 25 cm nizszy , dlatego powstaje prad . Prad wislany idzie do samego cyplu mierzei , tzn. przez Zalew Wislany .

    5. Prince M
      Prince M
      8 dni temu

      @Boris Korneev ujscie Wisły to jedno, a mnie interesuje różnica poziomów wody na początku i na końcu kanału. Z drugiej strony, gdyby go otworzyć to poziom się wyrówna i potem piasek już przestanie krążyć. Dodatkowo ciągle się mówi, że w droga wodna jest zbyt płytka to te 25cm chyba wyjdzie na dobre?

  69. Marek Kucharczyk
    Marek Kucharczyk
    13 dni temu

    bardzo rozsądne wytłumaczeniedla istnienia przekopu.Reszta tzw."widzenia"zależy tylko od tego jakie kto ma "okularki"polityczne na nosie.

    1. Viper1992
      Viper1992
      6 dni temu

      Ale wiesz że nic większego niż 1000 tonowe cóś nie przepłynie? Na Bałtyk za małe, na żeglugę śródlądową za dużo.

    2. Jan Nowak
      Jan Nowak
      9 dni temu

      żaden z pokazanych na filiku statków nie ma szans na pokonanie kanału przez mierzeję. Tyle w sprawie okularków, które się ma na nosie.

  70. Zdzisiu Taranaga
    Zdzisiu Taranaga
    13 dni temu

    I zarąbiście

  71. Tomasz Gajda
    Tomasz Gajda
    12 dni temu

    🇵🇱💖🇵🇱💖🇵🇱💖🇵🇱💖🇵🇱💖

  72. Albert P
    Albert P
    6 dni temu

    Zagłówki ze stałym mieczem!

  73. Aneta Szymczak
    Aneta Szymczak
    8 dni temu

    Większość tankowców i kontenerowców jakie pływają po świecie jest 3 razy większa od jednostek jakie tam mogą wpłynąć. Więc co by propaganda nie mówiła to cały projekt jest do niczego. To nic nie poprawi rozładunku kontenerowców pływających z towarami bo nie będą mogły wpłynąć.

    1. Hubert Szadurski
      Hubert Szadurski
      8 dni temu

      Ale ten kanał jest na mniejsze jednostki z towarami.

  74. ŁOWCA TROLI
    ŁOWCA TROLI
    12 dni temu

    Przybijam piątkę temu Szyprowi.

  75. I L
    I L
    7 dni temu

    A kolej panie admirale? Poza tym statek tez trzeba rozładować. Portu w Elblągu nie ma

  76. fury1763
    fury1763
    14 dni temu

    wreszcie ktos z Zeglugi ....Brawo...sam kiedys plywalem po Odrze- ZSZS Wroclaw 1981 Pozdrawia

  77. Mariusz Voigt
    Mariusz Voigt
    8 dni temu

    Mądry komentarz. Rozwój dla Elbląga i okolic pewny

  78. A Lukaszewicz
    A Lukaszewicz
    6 dni temu

    Przekop wykopany do wywozu złóż naturalnych z przesmyku Suwalskiego.Tytan,uran,wanad,metale ziem żadkich

  79. maciek cze
    maciek cze
    7 dni temu

    Co za bzdury? Tam będą mogły pływać barki z maksymalnym zanużniem do 2,7m. a załadunek maksymalny na barce to 550 t.

  80. Marek Józkowicz
    Marek Józkowicz
    8 dni temu

    Bez urazy, ale Pan Daniel nie jest specjalistą od logistyki. Równie dobrze można pytać kierowcy TIR-a jak budować autostradę.

  81. Elżbieta Brzózka
    Elżbieta Brzózka
    4 dni temu

    GDYBY NIE PIS NIE BŁOBY I TEGO!!!! JESTEM DUMNA,ŻE MAMY PRZEKOP NA MIERZEI WIŚLANEJ!!!👍👍👍👍👍🙌🙌🙌🙌BRAWO PIS!!! A TEN SZYPER TO KTO!!! A CZY MÓWI PRAWDĘ CZY ŁŻE JAK TUSK I OPOZYCJA CAŁA!!!!!

  82. Piotr Dobro
    Piotr Dobro
    14 dni temu

    Przekop to szansa na rozwój okolic Elbląga, to szansa na bardziej efektywne wykorzystanie tego portu, co zmniejszy koszty transportu. Wreszcie będzie w tym rejonie mniejsze natężenie ruchu, mniej spalin. Tak więc gospodarka syta i ekologia cała uwolniona od pseudoekologów, bo ich argumenty upadły.

    1. Andreas K.
      Andreas K.
      5 dni temu

      @Piotr Dobro O kosztach nie wypowiadam się, bo brak mi danych, ale ciekawi mnie, jak doszedłeś do tego, że w regionie będzie mniejsze natężenie ruchu , jeśli towary będą przeladowywane w Elblągu? Do tej pory do Elbląga docierały tylko ciezarowki z portu w Gdańsku czy Gdyni z towarami dla Elbląga, teraz przez Elbląg będą jeździły ciężarówki z towarami dla różnych miast, w jaki sposób ma być ich mniej niż do tej pory? Poza tym cały ten wywiad z szyprem robi wrażenie "materiału na zamowienie", szypr umiejętnie omawia jedną stronę medalu przemilczając resztę aspektów.

    2. Adam Dobrzański
      Adam Dobrzański
      11 dni temu

      Wiesz jaki jest koszt transportu morskiego? Odpowiadam: pojęcia nie masz. Ale wiesz że się to opłaci? Wypowiadaj się na tematy na które masz choć minimalne pojęcie.

  83. Alex Manser
    Alex Manser
    9 dni temu

    Gdzie transport wodny jest bardziej ekologiczny od transportu !tankowce i statki wytwarzaja o wiele wiecej zanieczyszczen niz samichody to skad twoje fantazje panie szyper

  84. kalachalepa plularis
    kalachalepa plularis
    12 dni temu

    Interesem Polski od dawna było przekopanie mierzei ale ze względów finansowych nie było to możliwe. Dziś się to dokonało i mamy własne połączenie morza z portem w Elblągu.

  85. Kermitek
    Kermitek
    13 dni temu

    Super Gość,ma to sens👏👏👏👌

  86. Marcin
    Marcin
    9 dni temu

    Sorry, ale czy Elbląg jest miastem docelowym dla tych kontenerów? Czy jednak będą trafiać na ciężarówki a dalej w Polskę np. do Gdańska?

    1. ZL
      ZL
      6 dni temu

      @Jan Nowak Pogadaj z ludźmi w Elblagu i najlepiej kup tam szybko działkę, bo ceny już rosną. EOT.

    2. Jan Nowak
      Jan Nowak
      6 dni temu

      @ZL to ty nadal widzisz kontenerowce w wykopanym rowie?

    3. ZL
      ZL
      6 dni temu

      @Jan Nowak Chłopie, masz obsesję.

  87. Robert Szymański
    Robert Szymański
    8 dni temu

    Krótko i na temat....przekop to element większej całości, sam nie rozwiąże wszystkich problemów...ale stworzy możliwości...dajmy czas na efekty a nie dajmy się pchać w te polityczne przepychanki tym nierobom z Wiejskiej.

  88. Rex Janko
    Rex Janko
    9 dni temu

    Pozdrawiam Pana życząc dużo zdrowia.Tylko proszę żadnych świństw nie wprowadzać do Polski za żadne pieniądze.Dziekuje

  89. Ferdek Koc
    Ferdek Koc
    8 dni temu

    Ile zapłacili temu szyprowie żeby mówił jako anty Polak

  90. Stefania
    Stefania
    11 dni temu

    Kajaki kurna!!

  91. Time4Enduro
    Time4Enduro
    11 dni temu

    Warto rozpowszechniać

  92. a_ j
    a_ j
    8 dni temu

    5% z 6 metrów = 30 centymetrów a nie 1.5 metra, a głębokość podobno 4 metry słownie cztery, kto kłamie? Bo coś mi tu Misiem wali.

  93. Paweł Wołoszyn
    Paweł Wołoszyn
    9 dni temu

    Każda droga się opłaca, mierzeja się nie opłaca. To, że można coś zrobić, nie oznacza, że się to robić powinno. Dookoła bieda a tu jakieś głupoty.

  94. Ania Goszczynski
    Ania Goszczynski
    7 dni temu

    To Platfusy chyba zrobili ten wywiad😅😂🦖👊

  95. bubahel1
    bubahel1
    5 dni temu

    Najlepsi sa ci co mówią-"mądrego dobrze posłuchać". Szczególnie jak potwierdza ich "chciejstwo". Jebnijcie się w puste czajniki. Żeby nie było-w śródlądówce pływam od 13 lat i odróżniam prawdy od półprawd i niedopowiedzeń.

  96. Dawid
    Dawid
    10 dni temu

    Tak, pontony i łodzie płaskodenne. Ludzie mają sieczkę.

  97. marek jozwiak
    marek jozwiak
    12 dni temu

    Gdyby nawet Krolewiec z Polwyspem Sambijskim nalezal od 1945r do Polski to i tak nalezaloby wykonac przekop bo skraca droge na pelne morze o ok.100km. O przekopie myslal juz Stefan Batory kiedy Gdansk mu sie " stawial " w miejscu jego budowy w obecnym miejscu. Nie dajmy wciskac sobie " sciemy " i innej ciemnoty.

  98. Andrzej Głowacki
    Andrzej Głowacki
    12 dni temu

    Jak SIS komuś nie podoba to niech płynie przez swolocz

  99. Michael Doda
    Michael Doda
    13 dni temu

    Czekam na potwierdzenie. Niemcy przed 2Wojna. I w czasie, budowali w Elblagu lodzie podwodne ,Ubothy. . Czy to fakt ?

    1. Wojtek L
      Wojtek L
      7 dni temu

      Co to ma do rzeczy?

    2. DR. Agon
      DR. Agon
      11 dni temu

      Tak. W latach 1941-1944 w zakładach Schichau'a zbudowano 64 jednostki u-bootów typu VII C (U431-U450, U731-U750, U825-U828, U1191-U1210). Od października 1944 do końca stycznia 1945 r. budowano w Elblągu także miniaturowe okręty podwodne typu XXVIIB 5 Seehund ("foka"), znane też jako "Typ 127" lub "Projekt 127".

  100. Max R
    Max R
    12 dni temu

    🤠