Odległości we Wszechświecie - Astronarium odc. 18

  wyświetleń 1,625,589

Astronarium

5 lat temu

Wszechświat jest niewyobrażalnie wielki, ale astronomowie opracowali metody pozwalające na wyznaczanie kosmicznych odległości. Okazuje się, że konieczny jest cały zestaw metod, w zależności od tego, jak dalekie dystanse w kosmosie chcemy zmierzyć. W jaki sposób satelita Gaia zmierzy odległości do miliarda gwiazd w Drodze Mlecznej? Jak wyznaczane są odległości do pobliskich galaktyk? Do czego mogą się przy pomiarach odległości przydać wybuchy supernowych?
"Astronarium" przedstawia najnowsze badania Kosmosu. Opowiada o tajemnicach Wszechświata i polskich naukowcach, którzy je zgłębiają.
Odcinek 18 - Odległości we Wszechświecie
Premiera: 23.01.2016
#Gaia #Araucaria #kosmos
Oficjalna witryna programu: www.astronarium.pl
Profil na Facebooku: AstronariumTVP
Kanał na Twitterze: AstronariumTVP
Produkcja: Polskie Towarzystwo Astronomiczne oraz Telewizja Polska
Partner medialny: Urania - Postępy Astronomii
Dofinansowanie produkcji: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
* - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - *
"Astronarium" is TV program about astronomy and space. We present the mysteries of the Universe and Polish scientists who explore them.
Episode 18 - Distances in the Universe
Premiere: 23.01.2016
Official website: www.astronarium.pl
Facebooku profile: AstronariumTVP
Twitter channel: AstronariumTVP
Production: Polish Astronomical Society and Polish Television
Media partner: Urania - Postępy Astronomii
Production financing: Ministry of Science and Higher Education, Poland

Komentarze
Astronarium
Astronarium 3 lat temu
25 kwietnia 2018 nastąpił prawdziwy przełom w dziedzinie poznania prawdziwych odległości milionów gwiazd w Drodze Mlecznej: www.urania.edu.pl/wiadomosci/nowy-przelomowy-katalog-gwiazd-stworzony-pomoca-obserwatorium-gaia-4314.html
Arek Zawistowski
Arek Zawistowski Miesiąc temu
@Tomasz Kosiński masz rację.
Tomasz Kosiński
Tomasz Kosiński Miesiąc temu
@Arek Zawistowski Nie tylko tu, ale też na Discovery wprowadzają widzów w błąd, myląc czas upływający w rakiecie z czasem na Ziemi. Poza tym materia może się poruszać względem siebie z v=c. Przy "stworzeniu" mogły powstać układy odniesienia poruszające się względem siebie z v=c z własnymi statycznymi względem nich materiami (niezły problem myślowy). Tego fizyka nie zabrania. Natomiast niemożliwa jest zmiana układu odniesienia w jakim znajduje się materia na układ poruszający się z v=c względem pierwotnego, czyli nie można rozpędzić rakiety do v=c. Poruszanie się a rozpędzanie to nie to samo :).
Arek Zawistowski
Arek Zawistowski 2 miesięcy temu
@CappoDiTuttiAli xD ty slyszałeś co tam jezt powiwdziane? Czy nie? " z każdą sekundą pokonujemy 300 000 km, a jednak podróż do najbliższej planety zająła by nam...." a z relatywistyki wiadomo że taka podróż jest natychmiastowa. Czytaj najpierw to na co odpowiadasz bo to nie jest trudne, a nie Amerykę odkrywasz że ciało posiadające masę nie może się poruszać z prędkością światła. No kurde Kolumb. Tylko to tak oczywiste jak istnienie Ameryki.
CappoDiTuttiAli
CappoDiTuttiAli 2 miesięcy temu
@Arek Zawistowski żaden obiekt który ma masę nigdy nie osiągnie prędkości światła a już napewno nie organizm
Arek Zawistowski
Arek Zawistowski 2 miesięcy temu
@Astronarium 0:15 dotrzemy tam po czasie po jakim rozpędzimy statek do prędkości światła. Jest to podstawa relatywistyki. Jeżeli założymy że mamy nieskończone przyśpieszenie to dotrzemy tak dokladnie w 0 sekund
Tadeusz Lurka
Tadeusz Lurka 9 dni temu
Oj Profesorze ! wymawia sie ! TAITI
Pokojowa Apokalipsa
Pokojowa Apokalipsa 16 dni temu
Odległości są tak kosmiczne,że nikt z po za Układu Słonecznego nie przyleciał tutaj aby Was stworzyć tak samo jak i wy już nigdzie nie polecicie. Wystarczy, że zniszczyliście tę Planetę i ludzi zatruwając ich fałszywymi religiami synagogi i Watykanu ! Wykreował Nas Układ Słoneczny przez miliardy lat ! Wy jednak sprzedaliście dusze semickim demonom jehowie i jezusowi z Judei ! Sprzedaliście miliardy lat za czapkę gruszek na wierzbie semitom ! Układ Słoneczny ma osobną boską świadomość i nie będzie żadnych kompromisów ! Tutaj jest artystyczna wizja no trochę fałszywa bo tym razem będzie całkowity RESET żadne bunkry was nie ochronią bo nie rokujecie już nadziej na poprawę : plpost.info/chat/sZaYZKeUtHlpfGk/wideo.html
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Innymi słowy odrzuciłeś religie, by stworzyć własną. W sumie też o tym myślałem, nieźle można na naiwniakach zarobić wciskając im kity o niewidzialnych bytach.
Kazimierz Krawiec
Kazimierz Krawiec 16 dni temu
Dobra robota.Gratuluje wiedzy bez zawisci Dzięki za strawne przekazanie tego tematu .
Saul
Saul 23 dni temu
Ziemia jest płaska jak naleśnik, wokół Ziemi krąży słońce. Ziemia ma dwa końce. Więcej wiedzieć niepotrzebna, gwiazdy to chochliki z nieba.
komentator0
komentator0 29 dni temu
Lecąc z prędkością światła do najbliższej gwiazdy, oddalonej o ponad 4 lata świetlne, nie moglibyśmy lecieć przez ponad 4 lata, gdyż w wyniku zjawiska dylatacji czasu dostalibyśmy się tam od razu, w jednej chwili, chyba, że się mylę?
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
My czulilibyśmy iż nie minęło nic czasu, ale czas na obiekcie docelowym dalej płynąłby normalnie. Innymi słowy jeśli w tej chwili byłaby tam cywilizacja, która za 4 lata przestałaby istnieć, i w tej chwili byśmy wyruszyli, to nawet nie czując tego upływu czasu, po dotarciu już tej cywilizacji by nie było.
A N
A N 29 dni temu
a ile jest do Biedronki?
Dominik Gorowski
Dominik Gorowski 23 dni temu
Na rzesach 100 lat
Ryszard Zwoliński
Ryszard Zwoliński Miesiąc temu
Jedynie Ten co nad nami decyduje , kiedy Nasze Uniwercum (NU) się rozszerza ( do niskończoności ) lub kurczy ( do całkowitej anihilacji ). Dziś wiemy, że (NU) gna do niskończoności. Astronomom pozostaje jedynie ustalić, kiedy taka decyzja została podjęta. Proste, jak rogalik. 25.[11.13.(t+0,5h).]* [SgrA(~3,8kps)]* . Dla ateistów może to zadanie okazać się za zbyt trudne. Na szczęście nasz M. Kopernik był głęboko wierzącym. BógHonorPL BógHonorPL.
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Wiesz dzieciaku, trollować to też trzeba umieć.
FOLAKKO
FOLAKKO Miesiąc temu
Muszę to oglądnąć na geografie :D
color&noise
color&noise Miesiąc temu
Jak się przemieszczać bez pokonywania odległości (trasy, przestrzeni)?
jacek wojciechowski
jacek wojciechowski Miesiąc temu
Czas nie istnieje i tak samo jak przestrzeń jest iluzją. plpost.info/chat/2LWxi5iwyJd-nGU/wideo.html
Jerzy Jerzy
Jerzy Jerzy Miesiąc temu
SUGERUJE, gdzie mozna. Aby jak najwięcej osob moglo zapoznac się i ew. zastanowic sie.To sa przemyslenia na WIELE tematow z tego co “widze”. Bez wnikania w zawilosci 2 lub 3 itd dna.Jest wybor, można czytac, czytac wybrane elementy lub nie czytac. CENZURA to inna sprawa. CEL: CZLOWIECZENSTWO zgodnie z pozytywnymi wartosciami NATURALNYMI. Jest wiele rzeczy o ktorych wiemy, ale czasem nie uswiadamiamy ich sobie. Powtorne spojrzenie moze zmienic nasz obraz postrzegania i rozszerzyc go. Im wiecej mamy wiedzy w roznych dziedzinach, tym MNIEJSZA mozliwosc popelnienia bledu. Nie ma znaczenia indywidualny wynik przemyslen. Przy prawidlowej BAZIE, wynik myslenia bedzie NATURALNY. JESLI WOLNOSC dla CIEBIE i WSZYSTKICH LUDZI NIE JEST w Twoim postrzeganiu, to idziesz w niewlasciwym kierunku. Od Ciebie zalezy jakoscTwojej wiedzy. Sugeruje reputowane, niezalezne, nieskorumpowane zrodla. WIEDZA sama do Ciebie nie przyjdzie. SZKOLNICTWO uczy jak czytac instrukcje i ja przestrzegac. KTO przedklada „BEZPIECENSTWO ponad WOLNOSC, nie bedzie mial OBU”. Kwestia czasu. SAMA WIEDZA tez nie wystarczy. USWIADOMIENIE sobie tej wiedzy i inteligentne jej ZASTOSOWANIE moze przyniesc pozytywne wyniki. GDY USWIADOMIONO sobie ze KLAMSTWEM, oszustwem i innymi niegodziwosciami można więcej uzyskac, stosuje się to w KAZDEJ dziedzinie naszego zycia. I to nie ma ZE NIE. ZANIM OKLAMIESZ KOGOS, musisz oklamac SIEBIE i podjac decyzje OSZUKANIA KOGOS. Jak się z tym czujesz? JEDYNA ostoja P R A W DY może być RODZINA, która stara się rozbic na WSZELKIE sposoby. BYCIE PASYWNYM to wspolpraca z przeciwnikiem - zdobywanie rzetelnej wiedzy i infornacji to klucz do swiadomego dzialania na rzecz POZYTYWNYCH NATURALNYCH WARTOSCI. TRZEBA inicjatywy, kreatywnosci, dzialania. Sprawy DUCHOWE-wzbogacaja-TYLKO czyn moze COS zmienic i o tym wiedza WSZYSCY, lacznie z ciemiezcami. NIECH ZYWI nie traca NADZIEI. Pogoda ducha jest zarazliwa i udziela się. CHWIEJNA postawa w jakielkowiek sprawie to pozycja “ PRZEGRANEGO” i to wiedza “przeciwnicy” i to niema ze “NIE”. MOZNA ZMIENIC“zaprogramowany“ bieg wypadkow, pomimo przewagi “przeciwnika”. Jego posiadania srodkow przymusu, propagandy, indoktrynacji, sadow, “wladzy wykonawczej“itd. NAS jest WIECEJ. Praworzadnych, uczciwych patriotow. TRZEBA PRZESTAC SIE BAC(emocje, szczegolnie negatywne NIE sa najlepszym doradca). DUZO mamy do stracenia. WOLNOSC, Niezaleznosc . Samostanowienie. Prawo wyboru itd. Prosze PRZEMYSLEC. ZLOTOUSCI nie zawsze są przedstawicielami PRAWDY, czasem są daleko od niej(maja ukryte cele?). Dobrze by było PRZYJZEC się aktywnym dzialaczom w KAZDEJ DZIEDZINIE. Ich zyciorysy, powiazania, uklady, tez ich bliskich. SUGESTIA, prosze mi nie wierzyc, prosze SPRAWDZIC SAMEMU, w niezaleznych, nieskorumpowanych zrodlach. WYLACZ TV, wlacz myslenie, WLASNE. Intuicja ma tez znaczenie. NAWET GDY jestesmy swiadkiem wydarzenia, nie zawsze jest to prawdziwe (np.cyrk, ilizjonisci, magicy, spryciarze, oszusci itd, i nie tylko w cyrku ). TYLKO „sprawca PRAWDY” zna ja, reszta być MOZE ja zna. PRAWIDLOWE przyswojenie KAZDEJ tresci wymaga czasem kilkakrotnych powtorzen ze zrozumieniem. Np.teksty techniczne, zapamietanie na stale (tabliczka mnozenia). TRESCI lekkie nie wymagaja takiego skupienia. Zazwyczaj geniuszem nie zostaje sie NATYCHMIAST. Do szkoly nie chodzimy jak na pojedynczy wyklad, ktory mialby z nas zrobic WSZYSTKOWIEDZACYCH. JESTEM wczesnym emerytem. Po studiach technicznych, z mozliwoscia przeprowadzania prostych analiz, na bazie aktualnej mojej wiedzy (ktora uzypelniam w miare mozliwosci- nie jestem anonimowy) logiki, zdrowego rozsadku, itp. Nie otrzymuje zadnej gratyfikacji od nikogo, jest to moj udzial na rzecz rozszerzenia informacji dla, CHCACYCH, MOGACYCH (KOPIOWAC). Jest wiele osob z wieksza wiedza w roznych dziedzinach, ktora chcialbym powiekszyc, jesli to jest mozliwe. KAZDA rzecz można upolitycznic, np. LGBT, Antifa, rasizm, segregacje, stosunki miedzyludzkie itp. W/g mnie KAZDY polityk jest KRYMINALISTA (czasem mimo woli). Np. podobnie jak relacje zlodziej/paser. TAKA SAMA KARA DLA OBU. Kazdy powinien zglosic podejrzenie(nie mylic z donosicielstwem) popelnienia przestepstwa do odpowiednich wladz. Inaczej jest wspolwinny. W praktyce to wyglada inaczej. I tak będzie dopoki POLITYCY beda rzadzic narodami. W kazdym KRAJU jest dosc uczciwych, madrych, lojalnych, inteligentnych patriotow, dla ktorych sluzenie KRAJOWI bedzie misja, poslannictwem.Politycy-zakaz czlonkowstwa w Rzadzie. Podobnie jak w Szwajcarii. ZROBMY taki eksperyment myslowy.USA zastale przejete przez LEWAKOW. Jaki wplyw bedzie to mialo na SWIAT? Jak zblizy sie nasz poziom i jakosc(z czasem) zycia do poziomu przecietnych ludzi Chin, potegi ekonomicznej (jakim kosztem)? DONALD J TRUMP ma wiecej informacjii niz wielu z nas. (moze nie podobac sie nam osobowosc, ale to odbior indywidualny, czasem sugerowany). Nalezy wygrac wojne, a nie tylko bitwe. PREZYDENTURA poprzednich rezydentow Bialego Domu, nie najlepsze zarzadzanie. W niektorych wypadkach nawet zdrada Panstwa przez zarzadzajacych. Nie jest latwo wyprostowac wieloletnie "nieprawidlowosci". DJ TRUMP zostal “ wyznaczony” aby zrobic “porzadek”( moglby byc KAZDY inny o odpowiednich predyspozycjach), a pociagajacy za sznurki dalej beda to robic, co robia, ale bez GLOBALNEGO KOMUNIZMU(tez go nie chca)itp. "POKOJOWE" odejscie? Chyba optymalna taktyka.KOMUNISCI sami sie zaorza. Odtajnienie dokum. otworzy oczy wielu niedowiarka. Latwiej bedzie wyprostowac "niegodziwosci" TEGO SWIATA. Pewne teorie spiskowe okaza sie PRAWDA, ignoranci otworza mozgi. MOZE. Mysle ze DJ TRUMP (lub ktos podobny) zdobedzie jeszcze wieksze poparcie i "naprawi" ZLO tego SWIATA zgodnie z pozytywnymi PRAWAMI NATURALNYMI Efektywne porozumienie-te same narzedzia „porozumienia”. Może podobne metody postepowania ktorymi posluguja się komunisci, dadza oczekiwane efekty. JAKIEKOLWIEK poparcie dla idei kom/soc prowadzi do degradacji jednostki na wielu polach (namacalne przyklady-chwilowy pobyt nie daje wlasciwego obrazu):Chiny , Rosja, Kuba , Wenezuela, UE itp).Wybor jest dosc oczywisty (przynajmniej dla mnie). KTOS powiedzial “ gdyby usunac z zycia publicznego 50 najbogatszych RODZIN, to SWIAT stalby sie normalny”, hmm SPOJRZENIE z innego punktu widzenia, zazwyczaj wzbudza wiele emocji.Gdybysmy razem szli krok po kroku,doszlibysmy do podobnych wnioskow. Baza wyjsciowa MUSZA byc podstawowe pozytywne wartosci NATURALNE. Inaczej w ktoryms momencie wystapimy przeciw NATURZE, a to moze byc KATASTROFALNE. TOLERANCJA moze pomoc na drodze do porozumienia(poza skrajnymi przypadkami niezgodnymi z POZYTYWNYMI wartosciami naturalnymi.) ROZNICE ZDAN, pogladow,opini,powinny byc czynnikiem ZBLIZAJACYM na drodze do wypracowania WSPOLNEGO porozumienia dla WSPOLNEGO DOBRA. Jakosc myslenia moze byc droga do rozwiazania WSZYSTKICH problemow. I tak bedziemy WSPOLNIE przebywac we WSPOLNEJ przestrzeni, bez wzgledu na to co myslimy. ZLO nalezy NALEZY OBNAZAC, NAPIETNOWAC i ELEMINOWAC. Zawsze i wszedzie. BEZ WYJATKU. OD POLITYKOW zalezy (jeszcze) poziom i jakosc zycia. Uklady polityczno- mafijno-korporacyjno-religijne itp, obnizaja poziom i jakosc naszego zycia. KONTYNUACJA ukladow politycznych i podobnych to DEGRADACJA naszego zycia. GDYBY okazalo sie prawda, ze wirusy, szczepionki itp. sa OSZUSTWEM, od samego poczatku, w celu wszelkiej KONTROLI, a reszta to TEATR(z naginaniem faktow do teori i roznych manipulacji). To latwiej byloby zrozumiec bieg wypadkow. KONIECZNIE trzeba zapoznac sie dokladnie z ulotkami producentow wszelkich lekow, technologia produkcji, zawartoscia, skutkami ubocznymi, oddzialywaniem na inne leki itd. TO JEST NASZE i NAJBLIZSZYCH ZDROWIE i ZYCIE. ZAKAZENIE TO NIE CHOROBA.Wszyscy jestesmy zakazeni"czyms". Przykladem może być OPRYSZCZKA, która objawia się przy niesprzyjajacych warunkach i sama zazwyczaj przechodzi. Prawie WSZYSCY ja mamy. ODPOWIEDNIO MOCNY, ZDROWY, ZBALANSOWANYsystem odpornosciowy jest KLUCZEM do wszelkich POZYTYWOW zdrowotnych. TESTY sa niedokladne(musza byc 100%, aby nie ryzykowac swego zdrowia i zycia,"na wszelki wypadek", rosyjska ruletka? Wynik testu mozna “zaprogramowac”.Wiedza, logika i zdrowy rozsadek i nie bedzie ZADNEJ PLANDEMI, i wielu innych BZDETOW, rozpowszechnianych przez FAKE NEWS. Podawanie niecalej prawdy lub jej przeinaczanie, przemilczanie itp. Podobnie jak reklamy.Trzeba sprzedac produkt, i to liczy sie, reszta ma mniejsze znaczenie. MASKA/kaganiec/zamordnik nie eliminuje rozprzestrzeniania elementow rzedu wielkosci wirusa. Natomiast pogarszaja jakosci (wlasne CO2 - dopuszczalna granica 1000 ppm) i ilosc powietrza wdychanego do pluc (dziala jak odkurzacz), zmniejszajac doplyw tlenu do komorek i mozgu. A po czasie, choroby pluc, ukladu trawiennego itd. i to niby nie wiadomo skad? INNE restrykcje(np. dystans, zakaz zgromadzen itp) powoduja zmniejszenie zaufania spolecznego (podejrzliwoscc, agresja, ataki verbalno/fizyczne), ograniczaja kontakty miedzyludzkie i relacje spoleczne, doprowadzajac do stresow, zalaman psychicznych oraz samobojstw. ZaMASKOWANI sa zmuszani do misji samobojczej(tez szczepionki). A osoby ktore do tego naklaniaja w JAKIKOLWIEK sposob, powinny byc pociagniete do ODPOWIEDZIALNOSCI z wielu PARAGRAFOW. WIRUS NIE jest zywym organizmem(raczej podobny do trucizny), ale namnaza sie szybko, a "szczepionki" nie nadazaja (wieczne szczepionki ?), wiec przeciwko czemu szczepimy sie? Co wprowadzamy do naszego organizmu? Czy nie ingeruje sie w nasz kod genetyczny, nanotechnologia, Zombies, hybrydy? NATURA sama tym reguluje, generalni
Jerzy Jerzy
Jerzy Jerzy 7 dni temu
@tgstudio85 czyzby profesjonalny narzekacz?
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Czy na serio wszystkie szury nie potrafią pisać po polsku? Z czego to się bierze?
Kristoff Oros
Kristoff Oros Miesiąc temu
A czy uwzglèdnia się fakt że mierzymy odległość do obiektów z których światło dociera po setkach, tys i mln lat ? Czy uwzględnia się poprawkę że przeważnie te obiekty oddaliły się Jeszce przez ten czas
Tomasz Kosiński
Tomasz Kosiński Miesiąc temu
A co na to fizyka ? Jeśli lecisz z v=c to na krańcu świata znajdziesz się w 0s. Mylicie upływ czasu na Ziemi i w rakiecie. Na Ziemi minie wieczność ale w rakiecie 0s.
Jerzy
Jerzy Miesiąc temu
Gdybyśmy wyruszyli z prędkością światła, to czas by nie płynął, dla nas pokonywanie dowolnych odległości odbywało się w czasie zerowym. A poza tym musielibyśmy być obiektami bezmasowymi.
k1p2misiek
k1p2misiek Miesiąc temu
kosmos to fikcja nikt tam jeszcze nie był nawet NASRA
k1p2misiek
k1p2misiek 7 dni temu
@tgstudio85 witam wiem z własnych obserwacji i ludzi co dociekają prawdy oglądając gwiazdy i planety na dużym zoomie gwiazdy wyglądają bardzo licho jak by były w wodzie i nie były ciałami stałymi planety podobnie jak naleśniki płaskie i pulsujące jak niektóre gwiazdy i wrażenie jak by były w tej samej zawiesinie wodnej całkiem co innego niż te cuda na patyku wygenerowane przez NASA sami mówią i piszą że tak wyglądają prawdopodobnie i wtedy powiła się włączyć czerwona lampka w głowie jak "prawdopodobnie "to że nie wiele o nich wiedzą a to co głoszą wszem i wobec to przypuszczenia wiesz od kilku lat drążę te tematy i w miarę moich możliwości i odsiewam prawdopodobne od tego co widzę na własne oczy nie kieruje się tym co jest w internecie tak szczerze te piękne galaktyki czy mgławice widziane przez te teleskopy pokazywane jak i kto jest w stanie to zweryfikować jaki przeciętny człowiek udowodni że to prawda POROSTU PRZYJMUJE TO DO WIADOMOŚCI BEZ MOŻLIWOŚCI TEGO SPRAWDZENIA ale bliższe obiekty jest w stanie obserwować a to czy uwierzy w to co widzi od tego co pokazują to tylko jego i wyłącznie sprawa spróbuj sam popatrzeć w niebo i nie kierować się tym co pokazują i piszą zobaczyć samemu naprawdę dużo to nie kosztuje a co do NASA na filmach trzeba zwracać uwagę na szczegóły przeanalizować je jest dużo materiału co NASA wrzuciło do netu i ludzie to analizują szczegółów po szczególe pozdrawiam
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Pierwsza część twego zdania pisanego na kolanie zaprzecza drugiej części;) Skąd wiesz iż kosmos to fikcja, skoro nawet NASA tam nie była?
Andrzej Stępień
Andrzej Stępień Miesiąc temu
Świetne, prawie jak ,,stara" SONDA
Agata Kalwińska
Agata Kalwińska Miesiąc temu
to wszystko 1 wielkie oszustwo i tylko projekcja
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Co niby jest oszustwem?
OtwórzOczy
OtwórzOczy 2 miesięcy temu
pan uczony w 19 minucie mam wrażenie zaprzecza logice metody którą sami stosują mówiąc że z dużą dokładnością udaje im się mierzyć odległości do dalekich gwiazd ale problem jest z tymi bliższymi. Jak to być może? Chyba że wtedy metody się zmieniają całkowicie to może... co jest interesujące. Żaden ze mnie inteligent ale nie rozumiem jak metoda na mierzenie/obliczanie odległości większych nie może zostać dostosowana i przekonwertowana do obliczania odległości mniejszych? Ciekawią mnie szczegóły.
Przeklenty Draniu Bądz Przeklenty
Przeklenty Draniu Bądz Przeklenty 2 miesięcy temu
Gdzie szukać boga skoro jest nieskończoność nie mogę go znaleźć i chyba w tym życiu nie znajdę jeden z moich problemów na w tej bańce gdzie jesteśmy zamknięci jedyne w co wierzę że nie jesteśmy sami A jak kogoś tam spotkamy to zaprzeczy wszystkiemu co znamy i czego człowiek się nauczył przez te tysiące lat
mayday87
mayday87 2 miesięcy temu
Jesteśmy mali. Tak bardzo mali...
Gremlin
Gremlin 2 miesięcy temu
klimat nie do podrobienia ...
20110131a
20110131a 2 miesięcy temu
0:17 - "4 lata" czy "4 lata na ziemi a nam podróż zajmie ułamek sekundy"? Szkoda, że to nigdy nie będzie możliwe :(
Robert Piwko
Robert Piwko 2 miesięcy temu
Dlatego te obce cywilizacje które nas odwiedzają z taką technologią traktują nas niczym my patrząc się na mrówki
Jan Ryk
Jan Ryk 2 miesięcy temu
FAJNE BAJKI ,DOBRZE POSŁUCHAĆ
Rolfeß
Rolfeß 2 miesięcy temu
Jakiś dowód że to bajki?
Niclos Rodriguez
Niclos Rodriguez 2 miesięcy temu
Te odległości są nie do przetrawienia przez mózg i wyobrażenie.
bruno borman
bruno borman 3 miesięcy temu
Pomiar tzw.paralaksy.Odleglosc miedzy sloncem a ziemia i wenus w dodatku i tzw.TRANZYT.Tak naprawde sa to tylko przypuszczenia i tak naprawde przez wielu astronomow nie uznawanych.Sa powazne problemy z odleglosciami w kosmosie itd.Wiedza o powstaniu tej czesci kosmicznej i Planety Ziemia oraz ukladu slonecznego.Nigdy czlowiek nie odkryje.Ito ma byc pomiar odleglosci w tym czesciowo widzialnym wszechswiecie.Budowa tego czesciowo wszechswiata widzialnego i badania niezbyt dobrym sprzetem.Czas na calkowicie nowe technologie i stac na nie tylko jedno panstwo.Wszelkie teorie sa zawsze nimi,kosmos jest kontrolowany i jak jest potrzebna ta czesc kosmosu i komu,nie jest to moja madrosc,MAM PRZEKAZY Z PRZEKAZU RELIKTOWEGO.Sa obecnie bardzo potrzebne i bardzo inteligentne instrumenty w kosmosie np.teleskopy i inne obiekty.Tak naprawde nikt nie wie jak powstala ta czesc nazwanego wszechswiatem i tzw.WW i to byl cel tego czegosc.
Stan O
Stan O 3 miesięcy temu
astronom mówi bardzo niewyraźnie. Może to i ciekawe, ale słucha się trudno.
adam xxx
adam xxx 3 miesięcy temu
Witam wszystkich a czy wierzycie ze człowiek w tym stu leciu poleci na Marsa ??
Andrzej Tuczyński
Andrzej Tuczyński 3 miesięcy temu
...nie wiedziałem o pomiarach metodą paralaksy, brawa dla twórców filmu !!!
Waldemar Lorkowski
Waldemar Lorkowski 3 miesięcy temu
Szkoda, że dopiero teraz trafiłem na ten program, bo pytanie które mnie nurtuje datuje się na moment uzyskania informacji o prawie nieuniknionym zderzeniu naszej galaktyki z Mgławicą Andromedy. Otóż pytanie brzmi - Jeżeli założymy, że początkiem Wszechświata był Wielki Wybuch to właściwości fizyczne tego zdarzenia wskazują na koliste a wręcz kuliste rozszerzanie się wszystkich elementów powstałych w wyniku wybuchu. Jak więc jest możliwe - logicznie rzecz biorąc - zderzenie dwóch galaktyk pod kątem(jakimkolwiek!), chociaż ze względu na masę można dopuścić doścignięcie przez jakikolwiek obiekt. Liczę na w miarę prostą odpowiedź. Pozdrawiam.
Astronarium
Astronarium 3 miesięcy temu
Wyobraź sobie stacje i pociągi na rozciągającej się linii kolejowej. Stacje od siebie się oddalają, oddalają się też pociągi - to model ekspansji Wszechświata. Ale wystarczy, że któryś pociąg porusza się szybciej niż sąsiedni, i szybciej niż lokalnie rozciągają się szyny miedzy nimi, to muszą się zderzyć. Zobacz: plpost.info/chat/yqiVeJiUnoWhkGU/wideo.html
Daniel VTX
Daniel VTX 3 miesięcy temu
Czy bzdury są zgodne z nauką kościoła ?
Finet Deux2
Finet Deux2 3 miesięcy temu
Fascynujące
Paweł Prabucki
Paweł Prabucki 3 miesięcy temu
Profesjonalny program dla laika SUPER
Mariusz P
Mariusz P 3 miesięcy temu
plpost.info/chat/mLPbpqSir6CqiWk/wideo.html
Travolta
Travolta 3 miesięcy temu
Ssmi sobie zaprzeczcie ale co ja tam wiem ja wiem jedno Bóg wam nie pozwoli
mrKrzychos
mrKrzychos 3 miesięcy temu
Bóg tutaj nie ma nic do gadania.
PlSTON
PlSTON 3 miesięcy temu
Jakby poruszać się z prędkością światła to do najbliższej gwiazdy dotrzesz w 0 s, na ziemi minie 4 lata, więc błąd rzeczowy na początku, jak ktoś nie wierzy to niech poczyta teorii względności i dylatacji czasu. Ale bardzo fajny materiał swoją drogą👍🏻
THE WINNER TAKES IT ALL
THE WINNER TAKES IT ALL 3 miesięcy temu
&& A Jego Imię Jest Czterdzieści i Cztery=44.
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
To z jakiegoś serialu?
Marek Zadrożniak
Marek Zadrożniak 3 miesięcy temu
W nieziemskiej książce „Gdy Pan mówi do serca” - ks. Gaston Courtois - Pan nasz, Jezus Chrystus, powiedział o uczonych tak: [90.] (fragment) We Mnie znajdziesz cały świat, znany ci i nieznany, wszystkie jego piękności, bogactwa przyrody i nauki, które przewyższają wszystko, co zdolni są wymyślić najwięksi uczeni. [240.] (fragment) Im bardziej uczony zagłębia się w tajniki swojej wiedzy, tym wyraźniej spostrzega, że praktycznie nic nie wie w obliczu tego, co powinien wiedzieć - ograniczenia ludzkiego poznania gubią się w bezkresie, który przyprawia go o zawrót głowy... Podobnie i ty, im lepiej będziesz Mnie poznawał, tym bardziej będziesz czuł, że to, czego jeszcze we Mnie nie poznałeś, jest ważniejsze od wszystkiego, co już odkryłeś.
gr gr
gr gr 2 miesięcy temu
Ale o których uczonych tak powiedział? Bo chyba miał na myśli, sądząc po epoce i kraju w którym Jezus żył, tych uczonych którzy studiowali Stary Testament szukając tam Boga albo diabli wiedzą czego. Uczony tamtych czasów to zupełnie inna postać niż naukowiec
Grzegorz Wójcicki
Grzegorz Wójcicki 3 miesięcy temu
Zastanawia mnie, dlaczego musimy oglądać animacje a nie oryginalne zdjęcia czy filmy. Podobno mamy takie teleskopy ze widać co jest w innej galaktyce... Tym czasem ja patrząc w niebo, widzę słońce, które jest nie dalej jak 6tys km od ziemi!!! Widać to czasem po promieniach przebijających się przez chmury. Prosty eksperyment potwierdzi moje przypuszczenia jeśli ktoś nie wieży!? Wystarczy w dwóch miejscach, oddzielonych nie mniej niż 100km od siebie, wbić dwa pręty lub proste kije, wystające 1m nad ziemią. Równo np o godz 12.00 w słoneczny dzień zmierzyć obydwa: długość cienia., kompasem kierunek w jakim pada cień i przenieść to na kartkę papieru w skali. Łącząc końce cieni z wierzchołkami prętów i przedłużając kreski do góry, otrzymamy miejsce przecięcia się kresek i tym samym źródło światłoczułość słońca! I łatwo można obliczyć jego umiejscowienie nad ziemią. Oczywiście nie mam nic do tych, którzy wierzą w coś innego. Chce tylko zaznaczyć ze warto wierzyć sobie i w swoje zmysły.
Grzegorz Wójcicki
Grzegorz Wójcicki 3 miesięcy temu
@mrKrzychos Zgadzam się z Twoim zdaniem w 100% dlatego sam weryfikuje i przeprowadzam doświadczenia na ile potrafię aby przekonać się do danej publikacji. Wyrażam tylko i aż swoje zdanie, przy tym szanując innych.
mrKrzychos
mrKrzychos 3 miesięcy temu
@Grzegorz Wójcicki nie, natomiast czytam książki i wiem ufam naukowcom, w przeciwieństwie do idiotyzmów, które głoszą niektórzy ludzie w sieci.
Grzegorz Wójcicki
Grzegorz Wójcicki 3 miesięcy temu
@mrKrzychos rozumie ze Jesteś naukowcem!?
mrKrzychos
mrKrzychos 3 miesięcy temu
@Grzegorz Wójcicki Mało kogo interesuje to zdanie. To jest po prostu bzdura, która nie ma nic wspólnego z prawdziwą nauką.
Grzegorz Wójcicki
Grzegorz Wójcicki 3 miesięcy temu
@mrKrzychos Jestem jednym z tych co nie wierzą ślepo w to co ktoś powie czy napisze. Moim zdaniem Słońce jest bardziej lampką niż środkiem jakiegoś układu..!? Eksperyment, który opisałem jest dla tych, którzy chcą podyskutować bo mają jakieś doświadczenia praktyczne, nie wyczytane z czyjejś fantazji, Z wyrazami szacunku
Bernadeta Bedra-Flak
Bernadeta Bedra-Flak 4 miesięcy temu
🐲👰👑🐺🗽🐰🌲🐫🌸🍁🌼🌹🍀⭐💝🎅🐪🐯🐸🙋🐞🌜
ToPptir Zawsze w drodze
ToPptir Zawsze w drodze 4 miesięcy temu
Łapka w górę czekałem na taki film
K K
K K 4 miesięcy temu
tysiące, miliardy lat świetlnych?! hahaha. to ty ślepy jesteś i brak ci wyczucia. szarlatanku wiedz, że nie wszyscy są tak popierdoleni, by wierzyć w te wyssane z dupy bajeczki, powtarzane z pokolenia na pokolenie..
Julia n
Julia n 4 miesięcy temu
O tak, tego lektora toleruje
Maciej Gatkowski
Maciej Gatkowski 4 miesięcy temu
Jestesmy nikim w bezgranicznej pustce kosmosu-właśnie sobie wyobraziłem lot z predkością światła-w każdej sekundzie jak z Ziemi prawie do Księżyca a do najbliższej gwiazdy nie dni,tygodnie czy miesiące ale aż 4,5 roku............o rany jaka to odleglość-mózg mi się zagotował.........
Mirosław P
Mirosław P 4 miesięcy temu
Wydawanie kosmicznych pieniędzy na tworzenie kosmicznych urządzeń do badania kosmicznych odległości które NIGDY nie zostaną zweryfikowane przez oglądających te kosmiczne ASTRONARIUM to kosmiczne jaja i pranie mózgu
Dyskryminator
Dyskryminator 4 miesięcy temu
stała habla robi kabla
Kuba W
Kuba W 4 miesięcy temu
Niezłe bajki
mac kot
mac kot 4 miesięcy temu
Dr hab. Wyrzykowski popełnił błąd podczas wyjaśniania zasady działania teleskopu gaja -źle narysował pierwszą pozycję obserwacji. Wielokrotne wzorcowanie wcześniej wzorcowanych na innych wzornikach wydaje mi się że może generować i zwiększać błąd pomiarowy... Tak mówi jedna z zasad rysunku technicznego że tolerancje i błędy z nich wynikające kumulują się. No ale jak nie ma lepszego obecnie sposobu to dory jest i ten. Faktycznie ten dźwięk przy pojawianiu się i znikaniu tekstu jest zbyt ingerujący w skupienie, a na pewno zbyt głośny.
Павел Бураков
Павел Бураков 5 miesięcy temu
aż dziw, że program nie jest emitowany w jakieś dobrej TV.
Astronarium
Astronarium 5 miesięcy temu
Jest emitowany w paśmie ogólnopolskim TVP3
Arszczur61ap
Arszczur61ap 5 miesięcy temu
Nie wierzę, napiszcie mi czy tak jest. Przestrzeń rozszerza się szybciej niż światło?
Павел Бураков
Павел Бураков 5 miesięcy temu
aż dziw, że program nie jest emitowany w jakieś dobrej TV.
Julek Od kulek
Julek Od kulek 13 dni temu
Ile procent ludzi interesują takie rzeczy?"ukryta prawda"itp to jest program
Павел Бураков
Павел Бураков 5 miesięcy temu
tahiti ?!
Ciao Italia
Ciao Italia 5 miesięcy temu
Tam jest niebo i dajcie spokój z tymi badaniami
Rolfeß
Rolfeß 2 miesięcy temu
XDDD
Ślepa Gienia
Ślepa Gienia 5 miesięcy temu
Oglądam już któryś raz i za każdym razem mnie to fascynuje 👍
Astronarium
Astronarium 5 miesięcy temu
Obejrzyj tez inne odcinki. Np. najnowszy: plpost.info/chat/qNvWmIaj3IiogZg/wideo.html
Patryk Skibniewski
Patryk Skibniewski 5 miesięcy temu
w każdej sekundzie pokonujemy az 300tys km. Katastrofalny błąd. W kazdej sekundzie pokonujemy 300tys METRÓW.
Mister Universe
Mister Universe 3 miesięcy temu
Quelle?
Павел Бураков
Павел Бураков 5 miesięcy temu
tahiti ?!
Szafran Pl
Szafran Pl 5 miesięcy temu
Nuda usypia
arturwasek1
arturwasek1 5 miesięcy temu
No proste...gwiazdozbiory to rzecz względna
Zdzisław Wróblewski
Zdzisław Wróblewski 5 miesięcy temu
Na podstawie takich bzdur, nigdy, nie dowiecie się prawdy, jak wygląda Wszechświat i jakie są układy planetarne. To, co widzimy na nieboskłonie, to tylko dziurki w tym nieboskłonie. Ta planeta, jest oświetlana przez słońca, których ludzkie oko, nigdy nie zobaczy. Wszechświat, to 900 mln słońc. Wokół każdego słońca, krążą cztery planety. Trzy, na jednej pionowej orbicie, wzajemnie się równoważąc, bo mają żelazne jądra. Czwarta planeta, okrąża słońce w płaszczyźnie jego równika, po wydłużonej orbicie. Jest wyznacznikiem dla nawigatora, na której planecie ma wylądować o wyznaczonej godzinie. Wszystkie planety, mają jednakowy kolor; beżowy. Wyjątkiem, jest centralny układ Wszechświata. Na jednej orbicie, krążą cztery planety kolorowe. Nie ma galaktyk i jakichś dziur. Słońca, nie mają czym przyciągać, gdyż ich skład, stanowią minerały, które wydzielają gaz, nazywany antymaterią. Ludzie, niech nie myślą o podróżach, po za Ziemią. Nigdy z niej się nie wydostaną. Nie mają statków powietrznych, zdolnych do pokonywania olbrzymich odległości. Po za tym, są ślepi. Widzimy tylko tu, na tej planecie. Dodam tylko tyle: z tej planety, może odlecieć tylko człowiecza postać, bo zna kod wyjścia, na zewnątrz. Do centralnego układu, po wydostaniu się, jest: 72 x 3600 x 1 mln km/sek. Miłej podróży.44
Zdzisław Wróblewski
Zdzisław Wróblewski 7 dni temu
@tgstudio85 Dziękuję. To tylko nie wielka część prawdziwej historii. Nie znajdzie się jej w bibliotece. Pozdrawiam.44
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
Urzekła mnie twoja historia:)
IDIOTEQ.com Videos
IDIOTEQ.com Videos 5 miesięcy temu
Genialne. Dzięki za ten materiał! Czekamy na więcej :)
MolędowiczTV
MolędowiczTV 5 miesięcy temu
Najlepszy Polski program telewizyjny o tematyce astronomii. Świetny prowadzący muzyka aż chce się oglądać. Czekam na więcej odcinków.
Jesse Pinkman
Jesse Pinkman 5 miesięcy temu
Ten program, jakby dobrze wymarkwtowac i zachecic ogladacza, zbierajby kokosy jak debilne i nieznaczne family guy...
s
s 5 miesięcy temu
ciekawa teoria da sie to sprawdzic?
LESZEK wojak
LESZEK wojak 6 miesięcy temu
Dobrze że chociaż ludzie już nie uważają tak jak kiedyś , że te wszystkie "światełka" na niebie "umieścił pan bóg na kopule otaczającej naszą kochaną ziemię. A tak na poważnie to mało kto jest w stanie uzmysłowić sobie co znaczą te kosmiczne odległości . Łatwo się tylko mówi sto tysięcy lat świetlnych , łatwo się mówi setki milionów lat świetlnych , ale nie sposób tego chyba ogarnąć . Na samą myśl , że podróżując z prędkością światła , potrzebowali byśmy kilkudziesięciu tysięcy lat aby opuścić Drogę Mleczną , po prostu człowieka przytłacza , a co dopiero mówić o podróżach trwających setki milionów lat. Póki co , o podróżach między gwiezdnych możemy zapomnieć , ale gdy już "opanujemy" prędkość światła to i tak trzeba będzie mieć zapas prowiantu na 8-10 lat , aby odbyć podróż do najbliższych gwiazd , tam i z powrotem. Rany Julek , jaki ten nasz Układ Słoneczny jest malutki !!!!!!
0relaxis0
0relaxis0 6 miesięcy temu
nieroby bawią sie bzdurami na nasz koszt...
Amadeo Soul
Amadeo Soul 6 miesięcy temu
Światowa Organizacja Zdrowia cofnęła się do swojego pierwotnego stanowiska wobec COVID-19 po wezwaniu światowych przywódców do zaprzestania blokowania swoich krajów i gospodarek. Update 16.56: na stronie wkradł się błąd w nagłówku źródła. Już poprawili. WHO nie zaleca zamykania gospodarek. amp.news.com.au/world/coronavirus/global/coronavirus-who-backflips-on-virus-stance-by-condemning-lockdowns/news-story/f2188f2aebff1b7b291b297731c3da74
tom ek
tom ek 6 miesięcy temu
4:51 o my god pokazał faka
andrzej tutak
andrzej tutak 6 miesięcy temu
Kosmiczne dociekania , pozostaną tylko kosmicznymi z racji tego że nasz , ludzki byt jest zbyt krótki do przestrzeni i czasu w naszej świadomości z której korzystamy wyobraznią . Stwórca wszech świata dla naszych pojęć , nie musi i niema , form istnienia naszą mniemanologią ! Sam o sobie mówi Nam że jest Miłością we wszystkich jej przymiotach a Ona wszystko uczyniła , czyni i znosi bo jest wykładnią Jego Woli w Jego energii i mocy , czyli w Duchu Świętym ! Nasz Stwórca jest Doskonałością i w tym sensie że , jako istotom logicznie myślącym , dał nam możliwość podejmowania decyzji o sobie , osobiście ! Taką wykładnią jest Pismo Święte w historii " po co , na co , i dlaczego " dla zrozumienia sensu naszego bytu i dokonania wyboru by żyć w moralności przymiotów miłości dla życia ! ( II Tymot.3,13-17 ).
Paweł G
Paweł G 6 miesięcy temu
Nic nie wiemy, nigdzie nie byliśmy, a uważamy się za bogów.
tgstudio85
tgstudio85 7 dni temu
@Paweł G *To właśnie robimy...siedzimy w jaskini i grzebiemy kijem w ognisku....* Niektórzy jak widać dalej tak robią, inni już dawno wyszli z jaskini.
Paweł G
Paweł G 3 miesięcy temu
@Mad Wojtas To właśnie robimy...siedzimy w jaskini i grzebiemy kijem w ognisku....
Mad Wojtas
Mad Wojtas 3 miesięcy temu
Nic nie wiemy? Gdyby tak było dalej byś siedział w jaskini i grzebal kijem w ognisku. Dzięki właśnie takim teoretycznym rozmyślaniem wiemy to co wiemy i mamy to co mamy. Dzięki temu masz telefon/komputer kawałek Internetu aby napisać ten o kant dupy komentarz. Następnym razem jak przyjdzie Ci coś podobnego do głowy, rozejrzyj się dookoła siebie i zastanów się nad tym co chcesz napisać/powiedzieć. Każdy potrafi powiedzieć filozoficzne zdanie ,,w dupie byliśmy gowno widzieliśmy,, ale już to wyjaśnić to mało kto potrafi. Pozdrawiam.
Jogi bear
Jogi bear 6 miesięcy temu
ciekawe i fajnie opowiedziane, daje suba ale YT rozwala nie no,na głównej znowu odgrzewa kotlety:) ten przynajmniej smaczny:)
Staff
Staff 6 miesięcy temu
Jeżeli człowiek wylądował na księżycu to dlaczego ten facet tego nie sfilmował? plpost.info/chat/0JqyY2nO4KOTo6g/wideo.html
tgstudio85
tgstudio85 6 miesięcy temu
Może dlatego nie sfilmował śladów misji Apollo, bo jest debilem?
Wiktor Kuźniar
Wiktor Kuźniar 7 miesięcy temu
czemu na początku filmu Ziemia obraca się w przeciwną stronę niż powinna?
Henryk Krzemiński
Henryk Krzemiński 7 miesięcy temu
Odległości we Wszechświecie są złudzeniem. Żyjemy we wnętrzu Ziemi. Tysiące radarów dopplerowskich o fali ciągłej potwierdza tą prawdę. Miliardy urządzeń wykorzystujących fale elektromagnetyczną jeszcze bardziej ją utwierdzają. niebocentryzm.blogspot.com/2020/08/radary-dopplerowkie-wykluczaja.html
Siewca Śmierci
Siewca Śmierci 7 miesięcy temu
Nawet nie wiem jak by pusto było to nie ma niczego, Zawsze coś jest.
Andrzej Marcak
Andrzej Marcak 7 miesięcy temu
Gdyby teoretycznie dało się podróżować z prędkością zbliżoną do prędkości światła dla podróżnika trwało by to znacznie krócej (dylatacja czasu) niż dla zewnętrznego obserwatora, więc teoretycznie i paradoksalnie można odległość 4 lat świetlnych pokonać np w ciągu roku a świat zewnętrzny obserwowalibyśmy w przyspieszeniu.
włodzimierz Jędryka
włodzimierz Jędryka 7 miesięcy temu
Świetny program o wszechświecie zrozumiały nawet dla laika. Można sobie zadać pytanie kim my ludzie jesteśmy i po co?
Henryk Krzemiński
Henryk Krzemiński 7 miesięcy temu
Czy Wszechświat nie jest śmiesznie mały?
Chr is
Chr is 8 miesięcy temu
Ok To Litszymy !°
Makar Yury
Makar Yury 8 miesięcy temu
PROSIMY O SOLIDARNOŚĆ Z BIELARUSINAMI! WSZYSTKIM 👽 ⛄ 🙅 🚶 😎 🗿 😔 😍 😘? 😊 😃😀 😄 😋 😯 DOBREGO ☕ 🍕 🍍 🍊 🍉 🍅 🍞 🍌 🍐 🍎 🌽 🍆 🍳 🍲 🍗 🍓 🍅 🍏 🍊 🍝 🍛 🍚 🍙 🍣 🍤 🍦 🍨 🍧 🎂 🍫 🍯 🍮 🍪 🍦🍻 🍹 🍬 ZDROWIA ⚽ 🏉 🎾 🏀 🎿 ⚾ 🏈 🎯 🎿 🎱 🎲 💒 ⛺ 🚲 ⚓ ⛵ 🚤 🚢 🚁 ✈ 🚀
SuperFlafik
SuperFlafik 8 miesięcy temu
lecąc z prędkością światła (pomijając że jest to niemożliwe) podróż do najbliższej gwiazdy nie będzie trwała ponad 4 lata, ani nawet sekundy. Dla obserwatora na ziemi owszem. Dla podróżnych z taką prędkością - czas będzie zerowy. Więc nawet podróż na kraniec wszechświata będzie - od razu. Światło ze swoją prędkością kompresuje przestrzeń i praktycznie jest wszędzie w tym samym czasie.
Włodzimierz Szewczyk
Włodzimierz Szewczyk 8 miesięcy temu
Jak szybko rozszerza się wszechświat
maciek kapusta
maciek kapusta 8 miesięcy temu
4:55 XD
kawałek kjiełubasy
kawałek kjiełubasy 8 miesięcy temu
Tak po czasie jak wszedłem to no można dość bardzo dużo poprawić ale cóż równie szybko badamy wszystko
Adrian Adrian
Adrian Adrian 9 miesięcy temu
na starcie autor się wyłożył.. Lecąc z prędkością światła nie minie ani sekunda i będziemy już np obok alfy centaurii. Ważne tylko gdzie nie minie ani sekunda -> u nas na pokładzie. Na ziemi minie 4 lata. słabo..
GEMIOZO
GEMIOZO 9 miesięcy temu
Gdyby nie te durne dźwięki w tle to całkiem fajny program.
Ewelina Reformat
Ewelina Reformat 9 miesięcy temu
Obejrzałam Ewelina Reformat kl 1 G
MAŁGORZATA KOSSAK
MAŁGORZATA KOSSAK 5 miesięcy temu
CZY NASZA ZIEMIA ZNAJDUJE SIĘ W UKŁADZIE HELIOCENTRYCZNYM ? CZY ŻYJEMY NA ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ? UKŁAD SŁONECZNY KOPERNIKA TO CELOWY PRZEKRĘT . NAD NASZYMI GŁOWAMI NIE MA SŁOŃCA JAKO GWIAZDY . GDYBY TAK BYŁO TO WZNOSZĄC SIĘ DO GÓRY DO MAKSYMALNEJ , MOŻLIWEJ WYSOKOŚCI 100 km. NAD POZIOMEM MORZA TEMPERATURA BY ROSŁA . TYMCZASEM JEST ODWROTNIE . TEMPERATURA MALEJE ZE WZROSTEM WYSOKOŚCI !!! CO ZATEM NAS OGRZEWA ? NAD NASZYMI GŁOWAMI JEST EMITER SŁONECZNY ZASILANY BATERIĄ ATOMOWĄ . BATERIA ATOMOWA STOPNIOWO W CZASIE TRACI SWOJĄ WYJŚCIOWĄ MOC . PO 676 LATACH CYKLICZNIE WYMIENIA SIĘ EMITER !CO NAS OGRZEWA ??? OSTATNI DWA LATA TEMU STARE SŁONECZKO ROZBIŁO SIĘ O ZIEMIE W CZELABIŃSKU ! POPRZEDNIE WYMIANY EMITERA BYŁY TRAKTOWANE JAKO SPADAJĄCE KOMETY I REJESTROWANE BYŁY W KLASZTORNYCH KRONIKACH ! EMITER EMITUJE : 1. STRUMIEŃ FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH W ZAKRESIE WIDZIALNEGO ŚWIATŁA ORAZ 2. ŁADUNKI DODATNIE MAJĄCE SWOJĄ MASĘ . W ZETKNIĘCIU Z ZIEMIĄ ŁADUNKI DODATNIE POWODUJĄ WZBUDZANIE ATOMÓW I SPADANIE ELEKTRONÓW NA NIŻSZE POZIOMY ENERGETYCZNE . SPADANIE ELEKTRONÓW POWODUJĄ WYDZIELANIE SIĘ CIEPŁA NA ZEWNĄTRZ . TO ZIEMIA NAS OGRZEWA , A NIE EMITER SŁONECZNY ! TE ŁADUNKI DODATNIE W ZETKNIĘCIU Z CIAŁEM : CZŁOWIEKA , ZWIERZĘCIA , Z ROŚLINĄ , CZY Z INNĄ MATERIĄ NIEOŻYWIONĄ ( np. BUDYNKI) POWODUJE TO SAMO ZJAWISKO WYZWALANIA SIĘ CIEPŁA JAK WYŻEJ ! PODOBNIE JEST WZBUDZENIE ATOMÓW W MIĘSIE SMAŻONYM TRADYCYJNIE LUB W MIKROFALÓWCE . - GDY NASZE CIAŁO NIE JEST WYSTAWIONE NA SŁOŃCE TO TEŻ NAM JEST CIEPŁO , O ILE ZJEDLIŚMY KALORYCZNY POSIŁEK. TUTAJ JEST INNY PRZYPADEK ZWIĄZANY Z PRZEMIANĄ MATERII W NASZYM ORGANIZMIE . POTWIERDZENIE , ŻE ZIEMIA NAS OGRZEWA , A NIE EMITER SŁONECZNY ! NA PONIŻSZYM WYKRESIE TEMPERATUR CIĄGŁA LINIA NIEBIESKA TO TEMPERATURA PRZY GRUNCIE I JEST ONA POWYŻEJ LINII CZERWONEJ PRZEDSTAWIAJĄCEJ TEMPERATURĘ POWIETRZA NAD GRUNTEM ! JAK CZYTAĆ PROGNOZĘ ? / WYKRESY SKŁADNIKÓW POGODOWYCH SĄ OPRACOWANE PRZEZ "ICM" (UNIWERSYTET WARSZAWSKI) LINIA CZERWONA NA WYKRESIE TEMPERATURY , TO TEMPERATURA NA POWIERZCHNI ZIEMI , GRUNTU . CIĄGŁA LINIA TO TEMPERATURA ODCZUWALNA PRZEZ NAS ! ZATEM MAMY POTWIERDZENIE , ŻE ZIEMIA NAS OGRZEWA ! - WYKRESY SKŁADNIKÓW POGODOWYCH SĄ OPRACOWANE PRZEZ "ICM" (UNIWERSYTET WARSZAWSKI) miasto - WYEMITOWANY STRUMIEŃ ŚWIATŁA PRZEZ "SŁONECZNY" EMITER MA DODATNI POTENCJAŁ . ZBLIŻAJĄC SIĘ DO WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ULEGA ZAKRZYWIENIU ZE WZGLĘDU NA UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI. TEN FAKT WPŁYWA NA NASZĄ WIDOCZNOŚĆ . NASZE OKO SPOSTRZEGA OBIEKTY ZA POŚREDNICTWEM ODBITEGO PROMIENIOWANIA OD OBIEKTU . ZATEM ŚWIATŁO NIE ROZCHODZI SIĘ PO PROSTEJ , ALE PO KRZYWEJ W ZALEŻNOŚCI W JAKIEJ ODLEGŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ OD OBSERWATORA OBIEKT !!! - DLACZEGO KSIĘŻYC JEST OŚWIETLONY OD STRONY PRZECIWNEJ NIŻ JEST SŁOŃCE ? CZY KSIĘŻYC Z SWOIMI FAZAMI NIE JEST HOLOGRAMEM ??? KSIĘŻYC Z SWOIMI FAZAMI JEST HOLOGRAMEM , BO JEST OŚWIETLONY OD STRONY PRZECIWNEJ NIŻ JEST SŁOŃCE ! A PONADTO JAK PRZECHODZI W STAN "PO PEŁNI" , TO NIEBO DZIWNIE WCINA SIĘ W tzw. STRUKTURĘ GEOLOGICZNĄ KSIĘŻYCA . UCZĄ W SZKOLE , ŻE KSIĘŻYC TO ODPRYSK OD STRUKTURY ZIEMI POWSTAŁY W WYNIKU ZDERZENIU ZIEMI BĘDĄCEJ W FAZIE STUDZENIA Z INNYM CIAŁEM KOSMICZNYM !!! ZARÓWNO KSIĘŻYC JAK tzw. GWIAZDY SĄ WYŚWIETLANE NA CZASZY KRZEMOWEJ , KTÓRA JEST NAD NASZYMI GŁOWAMI NA WYSOKOŚCI 100 km. NAD POZIOMEM MORZA . PONADTO UCZYLI I UCZĄ NADAJ , ŻE MY ŻYJEMY NA ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI . NA TO NIE MA ŻADNEGO DOWODU MATEMATYCZNEGO , OPTYCZNEGO . NATOMIAST , ŻE ŻYJEMY NA WEWNĘTRZNEJ SKORUPIE ZIEMSKIEJ SĄ DOWODY MATEMATYCZNE I OPTYCZNE ! - DOWÓD OPTYCZNY : LUNETA LUB GEODEZYJNY PRZYRZĄD OPTYCZNY , LORNETKA ; ANALOGOWY , NIE CYFROWY APARAT FOTOGRAFICZNY Z DUŻYM OBIEKTYWEM UMOŻLIWIAJĄCYM ZBLIŻENIE . POWYŻSZE PRZYRZĄDY NALEŻY UMIEŚCIĆ NA STATYWIE Z DWIEMA POZIOMICAMI . TYMI OPTYCZNYMI PRZYRZĄDAMI MOŻNA SIĘ POSŁUŻYĆ , ABY STWIERDZIĆ , ŻE ŻYJEMY WEWNĄTRZ ZIEMI , NA WKLĘSŁEJ , WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI SKORUPY ZIEMSKIEJ ! BĘDĄC NAD MORZEM , LUB NAD BARDZO DUŻYM JEZIOREM USTAWIAMY NA STATYWIE POWYŻSZE PRZYRZĄDY ! USTAWIAMY TAK , ABY LINIA POZORNEGO ZETKNIĘCIE MORZA Z NIEBEM tj. HORYZONT, BYŁA USTAWIONA W W ŚRODKU OBIEKTYWU ! NASTĘPNIE STOPNIOWO POWIĘKSZAMY OBRAZ . NASZ HORYZONT "W POWYŻSZYCH OPTYCZNYCH PRZYRZĄDACH" STOPNIOWA BĘDZIE SIĘ PODNOSIŁ DO GÓRY . ZAŚ ZMNIEJSZAJĄC STOPNIOWO POWIĘKSZENIE SPOWODUJEMY STOPNIOWE OBNIŻANIE SIĘ HORYZONTU DO POWROTU DO STANU WYJŚCIOWEGO . - NA BIEGUNACH : PÓŁNOCNYM I POŁUDNIOWYM SĄ DWA TECHNOLOGICZNE WYOBLANE OTWORY O SZEROKOŚCI 145 km . ANTARKTYDĘ PILNUJĄ AMERYKANIE = USA , ZAŚ GRENLANDIĘ ROSJANIE ! NAD NASZYMI GŁOWAMI NA WYSOKOŚCI 100 km. OD POZIOMU MORZA MAMY CZASZĘ KRZEMOWĄ ZWANĄ W BIBLII SZKŁEM NIEBA A OBECNIE NIEBEM. NA CZASZY SĄ WYŚWIETLANE GWIAZDY , KSIĘŻYC . NIE WYKLUCZONE , ŻE TO CO WIDZIMY NOCĄ NA tzw. NIEBIE JEST RETRANSMISJĄ KOSMOSU WIDOCZNEGO Z ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ! - OGRANICZENIE NASZEGO WZROKU JEST WYNIKIEM , ŻE STRUMIEŃ ODBITYCH DODATNICH ŁADUNKÓW NIE LECI PO LINI PROSTEJ , BO JEST STALE PRZYCIĄGANY PRZEZ UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI I BIEGNIE PO KRZYWEJ ZBLIŻAJĄC SIĘ DO ZIEMI , AŻ DO ZETKNIĘCIA SIĘ Z ZIEMIĄ . - DLACZEGO NASZE OCZY REJESTRUJĄ MOMENT ZANIKANIA STATKU , PRZY ODDALANIU SIĘ OD OBSERWATORA ( STATEK PŁYNIE POD GÓRĘ ) LUB NA ODWRÓT ? STATEK ZBLIŻA SIĘ D OBSERWATORA ! DLACZEGO STATEK ZBLIŻAJĄCY SIĘ DO OBSERWATORA ZWIĘKSZA STOPNIOWO SWOJE WYMIARY (STATEK PŁYNIE Z GÓRY) ? MAMY TUTAJ EFEKT SOCZEWKOWY . SOCZEWKI OCZNE W ZALEŻNOŚCI OD ODLEGŁOŚCI OBIEKTU OD OBSERWATORA POWODUJĄ ZMIANY GABARYTÓW PRZEMIESZCZAJĄCEGO SIĘ OBIEKTU . PONADTO NASZ MÓZG REJESTRUJE OBRAZ ODBITY OD MATERII NIEOŻYWIONEJ JAK I OD MATERII OŻYWIONEJ . STRUMIEŃ SŁONECZNY , TO STRUMIEŃ ELEKTROMAGNETYCZNY I DODATNICH ŁADUNKÓW MAJĄCYCH SWOJĄ MASĘ . ZBLIŻAJĄC SIĘ DO WEWNĘTRZNEJ STRONY ZIEMI ULEGA ZAKRZYWIENIU POD WPŁYWEM UJEMNEGO POTENCJAŁU ZIEMI ! Z TYCH POWODÓW CZĘŚCIOWO ODBITY STRUMIEŃ ( CZĘŚCIOWO , BO CZĘŚĆ ZOSTAŁA WYKORZYSTANA DO WZBUDZENIA ATOMÓW NIE TYKO KADŁUBA STATKU ! ) WRACA W NASZYM KIERUNKU . TEN ODBITY OD STATKU STRUMIEŃ DODATNICH ŁADUNKÓW JEST PRZYCIĄGANY PRZEZ UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI . JEŚLI BĘDZIEMY W STREFIE MIĘDZY STATKIEM , A MIEJSCEM ZETKNIĘCIA SIĘ Z ZIEMIĄ ODBITYCH PROMIENI OD STATKU , TO BĘDZIEMY WIDZIEĆ STATEK . JEŚLI BĘDZIEMY POZA STREFĄ tj. PRZED ZETKNIĘCIEM SIĘ Z ZIEMIĄ ODBITEGO STRUMIENIA , TO STATKU NIE ZOBACZYMY . TO MIEJSCE JEST POZA NASZYMI PLECAMI . EFEKT OBSERWACJI ZBLIŻANIA SIĘ STATKU JEST ODWROTNOŚCIĄ EFEKTU ODDALANIA SIĘ STATKU. WSZYSTKO ZALEŻY OD NASZEGO POŁOŻENIA WZGLĘDEM MIEJSCA ZETKNIĘCIA SIĘ ODBITEGO STRUMIENIA (OD OBIEKTU , NA KTÓRY PATRZYMY np .STATEK , SAMOCHÓD , DRZEWA ) Z ZIEMIĄ !!! NATOMIAST EFEKT ZMNIEJSZANIA SIĘ ODDALAJĄCEGO SIĘ STATKU , CZY TEŻ JEGO ZWIĘKSZANIA SIĘ GDY DO NAS SIĘ ZBLIŻA , TO EFEKT SOCZEWKI OCZNEJ . TEN EFEKT POWINIEN BYĆ ZNANY NAM Z SZKOŁY ŚREDNIEJ , Z LEKCJI O OPTYCE . MY WIDZIMY OBIEKTY JAKO ŚWIATŁO ODBITE OD OTACZAJĄCYCH NAS OBIEKTÓW : DOMY , DRZEWA , SAMOCHODY , LUDZIE. WIDZIMY STRUMIEŃ ODBITYCH , DODATNICH ŁADUNKÓW MAJĄCYCH SWOJĄ MASĘ. NA TEJ SAMEJ ZASADZIE SĄ ZBUDOWANE WSZYSTKIE URZĄDZENIA REJESTRUJĄCE OBRAZY JAK : OBECNE CYFROWE APARATY FOTOGRAFICZNE I KAMERY . CZY MAMY SATELITY NAD NASZYMI GŁOWAMI ? NIE MAMY. - GPS JEST OPARTY NA NA SIECI PRZEKAŹNIKÓW KOMÓRKOWEJ TELEFONII Z WYKORZYSTANIEM SYGNAŁÓW NADAWCZYCH I ODBIORCZYCH Z WIEŻ ( POZA MIASTEM ) , ZAŚ W MIASTACH Z ZAINSTALOWANYCH NADAJNIKÓW I ODBIORNIKÓW NA DACHACH : DOMÓW , NA KOŚCIOŁÓW , SZKÓŁ , SZPITALI, BIUR itd. MAMY URZĄDZENIA GPS Z ZASILANIEM ATOMOWYM DLA POTRZEB MORSKICH. KAPITANOWIE STATKÓW MORSKICH , OCEANICZNYCH Z NICH KORZYSTAJĄ . TE MORSKIE URZĄDZENIA GPS SĄ ZAMOCOWANE DO SZKŁA NIEBA tj. DO CZASZY KRZEMOWEJ. TAKICH URZĄDZEŃ JEST WIELE ABY POKRYĆ POWIERZCHNIĘ ZIEMI ! CZY MAMY TELEWIZJĘ SATELITARNĄ ? TAKA NIE ISTNIEJE. CZASZE ANTEN tzw. TV - SAT. NIE SĄ ZWRÓCONE PIONOWO DO GÓRY W KIERUNKU NIEBA , ALE SĄ USTAWIONE W ZALEŻNOŚCI NA JAKIEJ WYSOKOŚCI JEST NADAJNIK SYGNAŁU TV , PRACUJĄCY NA "DŁUGICH FALACH RADIOWYCH" NA DACHU DOMU , WIEŻY. DLATEGO Z ODBIORNIKÓW RADIOWYCH ZNIKŁY ZAKRESY FAL DŁUGICH !!! - PONIEWAŻ MY ŻYJEMY NA WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI SKORUPY ZIEMSKIEJ , ZATEM MOŻEMY SPOKOJNIE ZAPOMNIEĆ O TEORII POWSTANIA WSZECHŚWIATA tj. O WIELKIM BUM ORAZ TAKŻE O : CZARNYCH DZIURACH , O HELIOCENTRYCZNYM UKŁADZIE, ŻE NAD NASZYMI GŁOWAMI JEST KOSMOS , O EWOLUCJI W TEORII DARWINA I O INNYCH PSEUDO NAUKOWYCH BAJECZKACH !
namazu san
namazu san 9 miesięcy temu
S
ForestMan
ForestMan 10 miesięcy temu
Zawsze tu wracam na bani i rozkminiam czym my jesteśmy.
Aga Krawczyk
Aga Krawczyk 3 miesięcy temu
@Anakin 🖤
Anakin
Anakin 6 miesięcy temu
Prosta odpowiedz: gwiezdnym pyłem Trudniejsza odpowiedź: echem
Firefox
Firefox 10 miesięcy temu
Wszechswiat jest hologramem
robertok! !
robertok! ! 10 miesięcy temu
Student pyta się profesora: "Jak wielki jest Bóg w porównaniu z człowiekiem?" Profesor bierze ziarno piasku do ręki i pokazuje studentowi: "Widzisz te ziarnko piasku na ręce ?" Student odpowiada: "i to ziarnko piasku to pewnie człowiek" Profesor: Nie. Te ziarnko piasku w ręku Boga to Wszechświat..."
Michal Elo
Michal Elo 10 miesięcy temu
Kozak filmik
c1i9c7i6o
c1i9c7i6o 10 miesięcy temu
Komu to potrzebne że tak zapytam strata kasy.
c1i9c7i6o
c1i9c7i6o 10 miesięcy temu
@siwy924 ciekawe komu co z tego że jakaś kropka jest 100 czy 100000 lat świetlnych co to zmieni i po co to wiedzieć to jest moje zdanie twoja agresja jest bardzo wymowna jeśli chodzi o twój poziom pewnie z tej wiedzy jesteś taki uprzejmy do innych.
siwy924
siwy924 10 miesięcy temu
Wypierdalaj z powrotem mieszać zaprawę w słońcu przy betoniarce z której wybudujesz biedronkę w której później będziesz siedział na kasie. Płytki jesteś jeśli myślisz że to nikomu do niczego nie potrzebne. NiePozdrawiam!
Julie Battles
Julie Battles 10 miesięcy temu
15:54 15:11 14:50
Wojciech Szewczyk
Wojciech Szewczyk 10 miesięcy temu
Kiedyś bardzo interesowałem się astronomią, ale od czasu kiedy mój entuzjazm w tej dziedzinie zastąpił zdrowy rozsądek, to takie materiały "naukowe" mnie śmieszą. "25 kwietnia 2018 nastąpił prawdziwy przełom w dziedzinie poznania prawdziwych odległości milionów gwiazd w Drodze Mlecznej" - zastanówcie się jak sprawdzić, że te odległości zostały poprawnie zmierzone. Iluzja wiedzy. To mi przypomina mojego kota łapiącego plamkę światła wytworzoną przeze mnie na ścianie. Zdaję sobie sprawę z tego, że to, co napisałem, może wywołać istną burzę emocji obrońców "prawdziwej nauki" ale nie będę się zniżał do ich poziomu i podejmował dyskusji. Nowy kiermasz bajek - astronomia!
siwy924
siwy924 10 miesięcy temu
Gdyby nie nauka to byś nie miał z czego napisać tego komentarza ułomie :) Pozdro
jjmiau jjmiau
jjmiau jjmiau 10 miesięcy temu
Do wstępu: podróże z prędkością śwatła do granic galaktyki nie trwały by dla osoby podróżującej długo (co innego osoby z Ziemi) ponieważ czas wokół podróżującego będzie spowolniony. Edit: Ale oczywiście bardzo fajny program:)
tajfunek
tajfunek 11 miesięcy temu
Mnie to przeraża taki duży kosmos
Maciej Gatkowski
Maciej Gatkowski 11 miesięcy temu
Wszechświat jest tak wielki dla człowiekajak w porównaniu atom do wielkości ludzkiego organizmu.
Maciej Gatkowski
Maciej Gatkowski 5 miesięcy temu
@MAŁGORZATA KOSSAK Masz prawo do swojego zdania z którym się nie zgadzam całkowicie i niech juz tak zostanie.Amen.
MAŁGORZATA KOSSAK
MAŁGORZATA KOSSAK 5 miesięcy temu
CZY NASZA ZIEMIA ZNAJDUJE SIĘ W UKŁADZIE HELIOCENTRYCZNYM ? CZY ŻYJEMY NA ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ? UKŁAD SŁONECZNY KOPERNIKA TO CELOWY PRZEKRĘT . NAD NASZYMI GŁOWAMI NIE MA SŁOŃCA JAKO GWIAZDY . GDYBY TAK BYŁO TO WZNOSZĄC SIĘ DO GÓRY DO MAKSYMALNEJ , MOŻLIWEJ WYSOKOŚCI 100 km. NAD POZIOMEM MORZA TEMPERATURA BY ROSŁA . TYMCZASEM JEST ODWROTNIE . TEMPERATURA MALEJE ZE WZROSTEM WYSOKOŚCI !!! CO ZATEM NAS OGRZEWA ? NAD NASZYMI GŁOWAMI JEST EMITER SŁONECZNY ZASILANY BATERIĄ ATOMOWĄ . BATERIA ATOMOWA STOPNIOWO W CZASIE TRACI SWOJĄ WYJŚCIOWĄ MOC . PO 676 LATACH CYKLICZNIE WYMIENIA SIĘ EMITER !CO NAS OGRZEWA ??? OSTATNI DWA LATA TEMU STARE SŁONECZKO ROZBIŁO SIĘ O ZIEMIE W CZELABIŃSKU ! POPRZEDNIE WYMIANY EMITERA BYŁY TRAKTOWANE JAKO SPADAJĄCE KOMETY I REJESTROWANE BYŁY W KLASZTORNYCH KRONIKACH ! EMITER EMITUJE : 1. STRUMIEŃ FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH W ZAKRESIE WIDZIALNEGO ŚWIATŁA ORAZ 2. ŁADUNKI DODATNIE MAJĄCE SWOJĄ MASĘ . W ZETKNIĘCIU Z ZIEMIĄ ŁADUNKI DODATNIE POWODUJĄ WZBUDZANIE ATOMÓW I SPADANIE ELEKTRONÓW NA NIŻSZE POZIOMY ENERGETYCZNE . SPADANIE ELEKTRONÓW POWODUJĄ WYDZIELANIE SIĘ CIEPŁA NA ZEWNĄTRZ . TO ZIEMIA NAS OGRZEWA , A NIE EMITER SŁONECZNY ! TE ŁADUNKI DODATNIE W ZETKNIĘCIU Z CIAŁEM : CZŁOWIEKA , ZWIERZĘCIA , Z ROŚLINĄ , CZY Z INNĄ MATERIĄ NIEOŻYWIONĄ ( np. BUDYNKI) POWODUJE TO SAMO ZJAWISKO WYZWALANIA SIĘ CIEPŁA JAK WYŻEJ ! PODOBNIE JEST WZBUDZENIE ATOMÓW W MIĘSIE SMAŻONYM TRADYCYJNIE LUB W MIKROFALÓWCE . - GDY NASZE CIAŁO NIE JEST WYSTAWIONE NA SŁOŃCE TO TEŻ NAM JEST CIEPŁO , O ILE ZJEDLIŚMY KALORYCZNY POSIŁEK. TUTAJ JEST INNY PRZYPADEK ZWIĄZANY Z PRZEMIANĄ MATERII W NASZYM ORGANIZMIE . POTWIERDZENIE , ŻE ZIEMIA NAS OGRZEWA , A NIE EMITER SŁONECZNY ! NA PONIŻSZYM WYKRESIE TEMPERATUR CIĄGŁA LINIA NIEBIESKA TO TEMPERATURA PRZY GRUNCIE I JEST ONA POWYŻEJ LINII CZERWONEJ PRZEDSTAWIAJĄCEJ TEMPERATURĘ POWIETRZA NAD GRUNTEM ! JAK CZYTAĆ PROGNOZĘ ? / WYKRESY SKŁADNIKÓW POGODOWYCH SĄ OPRACOWANE PRZEZ "ICM" (UNIWERSYTET WARSZAWSKI) LINIA CZERWONA NA WYKRESIE TEMPERATURY , TO TEMPERATURA NA POWIERZCHNI ZIEMI , GRUNTU . CIĄGŁA LINIA TO TEMPERATURA ODCZUWALNA PRZEZ NAS ! ZATEM MAMY POTWIERDZENIE , ŻE ZIEMIA NAS OGRZEWA ! - WYKRESY SKŁADNIKÓW POGODOWYCH SĄ OPRACOWANE PRZEZ "ICM" (UNIWERSYTET WARSZAWSKI) miasto - WYEMITOWANY STRUMIEŃ ŚWIATŁA PRZEZ "SŁONECZNY" EMITER MA DODATNI POTENCJAŁ . ZBLIŻAJĄC SIĘ DO WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ULEGA ZAKRZYWIENIU ZE WZGLĘDU NA UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI. TEN FAKT WPŁYWA NA NASZĄ WIDOCZNOŚĆ . NASZE OKO SPOSTRZEGA OBIEKTY ZA POŚREDNICTWEM ODBITEGO PROMIENIOWANIA OD OBIEKTU . ZATEM ŚWIATŁO NIE ROZCHODZI SIĘ PO PROSTEJ , ALE PO KRZYWEJ W ZALEŻNOŚCI W JAKIEJ ODLEGŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ OD OBSERWATORA OBIEKT !!! - DLACZEGO KSIĘŻYC JEST OŚWIETLONY OD STRONY PRZECIWNEJ NIŻ JEST SŁOŃCE ? CZY KSIĘŻYC Z SWOIMI FAZAMI NIE JEST HOLOGRAMEM ??? KSIĘŻYC Z SWOIMI FAZAMI JEST HOLOGRAMEM , BO JEST OŚWIETLONY OD STRONY PRZECIWNEJ NIŻ JEST SŁOŃCE ! A PONADTO JAK PRZECHODZI W STAN "PO PEŁNI" , TO NIEBO DZIWNIE WCINA SIĘ W tzw. STRUKTURĘ GEOLOGICZNĄ KSIĘŻYCA . UCZĄ W SZKOLE , ŻE KSIĘŻYC TO ODPRYSK OD STRUKTURY ZIEMI POWSTAŁY W WYNIKU ZDERZENIU ZIEMI BĘDĄCEJ W FAZIE STUDZENIA Z INNYM CIAŁEM KOSMICZNYM !!! ZARÓWNO KSIĘŻYC JAK tzw. GWIAZDY SĄ WYŚWIETLANE NA CZASZY KRZEMOWEJ , KTÓRA JEST NAD NASZYMI GŁOWAMI NA WYSOKOŚCI 100 km. NAD POZIOMEM MORZA . PONADTO UCZYLI I UCZĄ NADAJ , ŻE MY ŻYJEMY NA ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI . NA TO NIE MA ŻADNEGO DOWODU MATEMATYCZNEGO , OPTYCZNEGO . NATOMIAST , ŻE ŻYJEMY NA WEWNĘTRZNEJ SKORUPIE ZIEMSKIEJ SĄ DOWODY MATEMATYCZNE I OPTYCZNE ! - DOWÓD OPTYCZNY : LUNETA LUB GEODEZYJNY PRZYRZĄD OPTYCZNY , LORNETKA ; ANALOGOWY , NIE CYFROWY APARAT FOTOGRAFICZNY Z DUŻYM OBIEKTYWEM UMOŻLIWIAJĄCYM ZBLIŻENIE . POWYŻSZE PRZYRZĄDY NALEŻY UMIEŚCIĆ NA STATYWIE Z DWIEMA POZIOMICAMI . TYMI OPTYCZNYMI PRZYRZĄDAMI MOŻNA SIĘ POSŁUŻYĆ , ABY STWIERDZIĆ , ŻE ŻYJEMY WEWNĄTRZ ZIEMI , NA WKLĘSŁEJ , WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI SKORUPY ZIEMSKIEJ ! BĘDĄC NAD MORZEM , LUB NAD BARDZO DUŻYM JEZIOREM USTAWIAMY NA STATYWIE POWYŻSZE PRZYRZĄDY ! USTAWIAMY TAK , ABY LINIA POZORNEGO ZETKNIĘCIE MORZA Z NIEBEM tj. HORYZONT, BYŁA USTAWIONA W W ŚRODKU OBIEKTYWU ! NASTĘPNIE STOPNIOWO POWIĘKSZAMY OBRAZ . NASZ HORYZONT "W POWYŻSZYCH OPTYCZNYCH PRZYRZĄDACH" STOPNIOWA BĘDZIE SIĘ PODNOSIŁ DO GÓRY . ZAŚ ZMNIEJSZAJĄC STOPNIOWO POWIĘKSZENIE SPOWODUJEMY STOPNIOWE OBNIŻANIE SIĘ HORYZONTU DO POWROTU DO STANU WYJŚCIOWEGO . - NA BIEGUNACH : PÓŁNOCNYM I POŁUDNIOWYM SĄ DWA TECHNOLOGICZNE WYOBLANE OTWORY O SZEROKOŚCI 145 km . ANTARKTYDĘ PILNUJĄ AMERYKANIE = USA , ZAŚ GRENLANDIĘ ROSJANIE ! NAD NASZYMI GŁOWAMI NA WYSOKOŚCI 100 km. OD POZIOMU MORZA MAMY CZASZĘ KRZEMOWĄ ZWANĄ W BIBLI SZKŁEM NIEBA A OBECNIE NIEBEM. NA CZASZY SĄ WYŚWIETLANE GWIAZDY , KSIĘŻYC . NIE WYKLUCZONE , ŻE TO CO WIDZIMY NOCĄ NA tzw. NIEBIE JEST RETRANSMISJĄ KOSMOSU WIDOCZNEGO Z ZEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI ZIEMI ! - OGRANICZENIE NASZEGO WZROKU JEST WYNIKIEM , ŻE STRUMIEŃ ODBITYCH DODATNICH ŁADUNKÓW NIE LECI PO LINI PROSTEJ , BO JEST STALE PRZYCIĄGANY PRZEZ UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI I BIEGNIE PO KRZYWEJ ZBLIŻAJĄC SIĘ DO ZIEMI , AŻ DO ZETKNIĘCIA SIĘ Z ZIEMIĄ . - DLACZEGO NASZE OCZY REJESTRUJĄ MOMENT ZANIKANIA STATKU , PRZY ODDALANIU SIĘ OD OBSERWATORA ( STATEK PŁYNIE POD GÓRĘ ) LUB NA ODWRÓT ? STAEK ZBLIŻA SIĘ D ODSERWATORA ! DLACZEGO STATEK ZBLIŻAJĄCY SIĘ DO OBSERWATORA ZWIĘKSZA STOPNIOWO SWOJE WYMIARY (STATEK PŁYNIE Z GÓRY) ? MAMY TUTAJ EFEKT SOCZEWKOWY . SOCZEWKI OCZNE W ZALEŻNŚCI OD ODLEGŁOŚCI OBIEKTU OD OBSERWATORA POWODUJĄ ZMIANY GABARYTÓW PRZEMIESZCZAJĄCEGO SIĘ OBIEKTU . PONADTO NASZ MÓZG REJESTRUJE OBRAZ ODBITY OD MATERII NIEOŻYWIONEJ JAK I OD MATERII OŻYWIONEJ . STRUMIEŃ SŁONECZNY , TO STRUMIEŃ ELEKTROMAGNETYCZNY I DODATNICH ŁADUNKÓW MAJĄCYCH SWOJĄ MASĘ . ZBLIŻAJĄC SIĘ DO WEWNĘTRZNEJ STRONY ZIEMI ULEGA ZAKRZYWIENIU POD WPŁYWEM UJEMNEGO POTENCJAŁU ZIEMI ! Z TYCH POWODÓW CZĘŚCIOWO ODBITY STRUMIEŃ ( CZĘŚCIOWO , BO CZĘŚĆ ZOSTAŁA WYKORZYSTANA DO WZBUDZENIA ATOMÓW NIE TYKO KADŁUBA STATKU ! ) WRACA W NASZYM KIERUNKU . TEN ODBITY OD STATKU STRUMIEŃ DODATNICH ŁADUNKÓW JEST PRZYCIĄGANY PRZEZ UJEMNY POTENCJAŁ ZIEMI . JEŚLI BĘDZIEMY W STREFIE MIĘDZY STATKIEM , A MIEJSCEM ZETKNIĘCIA SIĘ Z ZIEMIĄ ODBITYCH PROMIENI OD STATKU , TO BĘDZIEMY WIDZIEĆ STATEK . JEŚLI BĘDZIEMY POZA STREFĄ tj. PRZED ZETKNIĘCIEM SIĘ Z ZIEMIĄ ODBITEGO STRUMIENIA , TO STATKU NIE ZOBACZYMY . TO MIEJSCE JEST POZA NASZYMI PLECAMI . EFEKT OBSERWACJI ZBLIŻANIA SIĘ STATKU JEST ODWROTNOŚCIĄ EFEKTU ODDALANIA SIĘ STATKU. WSZYSTKO ZALEŻY OD NASZEGO POŁOŻENIA WZGLĘDEM MIEJSCA ZETKNIĘCIA SIĘ ODBITEGO STRUMIENIA (OD OBIEKTU , NA KTÓRY PATRZYMY np .STATEK , SAMOCHÓD , DRZEWA ) Z ZIEMIĄ !!! NATOMIAST EFEKT ZMNIEJSZANIA SIĘ ODDALAJĄCEGO SIĘ STATKU , CZY TEŻ JEGO ZWIĘKSZANIA SIĘ GDY DO NAS SIĘ ZBLIŻA , TO EFEKT SOCZEWKI OCZNEJ . TEN EFEKT POWINIEN BYĆ ZNANY NAM Z SZKOŁY ŚREDNIEJ , Z LEKCJI O OPTYCE . MY WIDZIMY OBIEKTY JAKO ŚWIATŁO ODBITE OD OTACZAJĄCYCH NAS OBIEKTÓW : DOMY , DRZEWA , SAMOCHODY , LUDZIE. WIDZIMY STRUMIEŃ ODBITYCH , DODATNICH ŁADUNKÓW MAJĄCYCH SWOJĄ MASĘ. NA TEJ SAMEJ ZASADZIE SĄ ZBUDOWANE WSZYSTKIE URZĄDZENIA REJESTRUJĄCE OBRAZY JAK : OBECNE CYFROWE APARATY FOTOGRAFICZNE I KAMERY . CZY MAMY SATELITY NAD NASZYMI GŁOWAMI ? NIE MAMY. - GPS JEST OPARTY NA NA SIECI PRZEKAŹNIKÓW KOMÓRKOWEJ TELEFONI Z WYKORZYSTANIEM SYGNAŁÓW NADAWCZYCH I ODBIORCZYCH Z WIEŻ ( POZA MIASTEM ) , ZAŚ W MIASTACH Z ZAINSTALOWANYCH NADAJNIKÓW I ODBIORNIKÓW NA DACHACH : DOMÓW , NA KOŚCIOŁÓW , SZKÓŁ , SZPITALI, BIUR itd. MAMY URZĄDZENIA GPS Z ZASILANIEM ATOMOWYM DLA POTRZEB MORSKICH. KAPITANOWIE STAKÓW MORSKICH , OCEANICZNYCH Z NICH KORZYSTAJĄ . TE MORSKIE URZĄDZENIA GPS SĄ ZAMOCOWANE DO SZKŁA NIEBA tj. DO CZASZY KRZEMOWEJ. TAKICH URZĄDZEŃ JEST WIELE ABY POKRYĆ POWIERZCHNIĘ ZIEMI ! CZY MAMY TELEWIZJĘ SATELITARNĄ ? TAKA NIE ISTNIEJE. CZASZE ANTEN tzw. TV - SAT. NIE SĄ ZWRÓCONE PIONOWO DO GÓRY W KIERUNKU NIEBA , ALE SĄ USTAWIONE W ZALEŻNOŚCI NA JAKIEJ WYSOKOŚCI JEST NADAJNIK SYGNAŁU TV , PRACUJĄCY NA "DŁUGICH FALACH RADIOWYCH" NA DACHU DOMU , WIEŻY. DLATEGO Z ODBIORNIKÓW RADIOWYCH ZNIKŁY ZAKRESY FAL DŁUGICH !!! - PONIEWAŻ MY ŻYJEMY NA WEWNĘTRZNEJ POWIERZCHNI SKORUPY ZIEMSKIEJ , ZATEM MOŻEMY SPOKOJNIE ZAPOMNIEĆ O TEORII POWSTANIA WSZECHŚWIATA tj. O WIELKIM BUM ORAZ TAKŻE O : CZARNYCH DZIURACH , O HELIOCENTRYCZNYM UKŁADZIE, ŻE NAD NASZYMI GŁOWAMI JEST KOSMOS , O EWOLUCJI W TEORII DARWINA I O INNYCH PSEUDO NAUKOWYCH BAJECZKACH !
Tadeusz Kasprzak Niezależny Dziennikarz Śledczy
Tadeusz Kasprzak Niezależny Dziennikarz Śledczy 11 miesięcy temu
Fascynujące.
Jan Olszak
Jan Olszak 11 miesięcy temu
Rok świetlny ile to jest
Cinek400
Cinek400 10 miesięcy temu
9500000000000 km
Droga Mleczna - Astronarium odc. 50
23:13
Astronarium
wyświetleń 819K
Czas - Astronarium odc. 19
22:47
Astronarium
wyświetleń 483K
Highlights Real Madrid vs FC Barcelona (2-1)
3:08
LaLiga Santander
wyświetleń 4,4M
Ekspansja Wszechświata - Astronarium odc. 37
22:57
Gwiazda Betlejemska - Astronarium odc. 17
23:06
Astronarium
wyświetleń 195K
Cywilizacje pozaziemskie - Astronarium #79
23:47
Kosmiczna drabina odległości - Astronarium 117
23:32
Einstein's Timespace
22:57
Astronarium
wyświetleń 388K
Zderzenia gwiazd - Astronarium odc. 20
23:31
Astronarium
wyświetleń 464K
Wielki Wybuch - Astronarium odc. 66
22:46
Astronarium
wyświetleń 357K
Quantum Communication - Astronarium #83
22:31
Astronarium
wyświetleń 197K
Following General Relativity - Astronarium #91
23:17
Planety wokół pulsara - Astronarium odc. 21
23:19
Highlights Real Madrid vs FC Barcelona (2-1)
3:08
LaLiga Santander
wyświetleń 4,4M
DZIEŃ Z ŻYCIA RICARDO
5:15
Valeria Othaniel
wyświetleń 67K
Wini x Mega Kot - rozmowa
1:29:36
WINI
wyświetleń 41K
Tips
0:24
Tool_Tips
wyświetleń 17M