Komentarze
Jack, mudkip No. 3
Jack, mudkip No. 3 3 godzin temu
dlaczego ja mam to w 7 klasie
ok ok
ok ok 18 godzin temu
ktoś przed egzaminami ósmoklasistów 2021? :P
Po prostu Darek
Po prostu Darek 18 godzin temu
Jaaa
Daniel Jabłoński
Daniel Jabłoński 21 godzinę temu
Była to moja pierwsza rozprawka rozszerzona pisana w życiu xD polskiego tez w szkole nie rozszerzałem, jako główny problem dałem, ze poznanie powiązań świata przedstawionego z nieprzedstawionym jest niezbędne by w pełni zrozumieć sens utworu, zobaczymy jak będzie xD
Patrycja Kurzyńska
Patrycja Kurzyńska 23 godzin temu
❤️❤️
Qvadrat Nazwisko
Qvadrat Nazwisko Dzień temu
słucham tego dla relaksu
Qvadrat Nazwisko
Qvadrat Nazwisko Dzień temu
bardzo lubie Pani lekcje dziękuje♥️
Kiro ESPORT
Kiro ESPORT Dzień temu
git czad
Aleksy Wiciński
Aleksy Wiciński Dzień temu
Pozdrawiam Mikołaja W. Pani uczeń z 1 liceum
uzytkownik 123
uzytkownik 123 Dzień temu
1:21 "Okres czasu" to forma niepoprawna....Wyrażenie to należy do pleonazmów, czyli takich wyrażeń, w którym oba człony oznaczają to samo i opisują identyczną rzecz. Okres, czyli czas trwania czegoś, odcinek, zatem nie ma potrzeby dodawania do niego określenia "czas. Każdemu się zdarzają błędy, nawet nam, polonistom. Pozdrawiam Nauczyciel polskiego z Gdańska 😀
Mateusz Fudala
Mateusz Fudala Dzień temu
pozdrawiam pani izabelo
Patry Kos
Patry Kos Dzień temu
kto dzisiaj ma przerabiać i zawala nockę?
Krol. owka
Krol. owka Dzień temu
22:18 ✨trudno✨
Marcela Pasiut
Marcela Pasiut 2 dni temu
Gdy myślałam podczas pisania że jedynym wyjściem z tych labiryntów to śmierć to stwierdziłam, że nieee, lepiej nie napiszę tego bo to pewnie nadinterpretacja 🤦🏻‍♀️ Ale poza tym też muszę powiedzieć, że bardzo spodobał mi się ten temat 😊
Konrad ##
Konrad ## 2 dni temu
Pozdrawiam Panią Magdę.M i oby tylko było lepiej! :D
AmebaXY
AmebaXY 2 dni temu
@Konrad ## nie
Konrad ##
Konrad ## 2 dni temu
Razem damy rade maturze!
Nina
Nina 2 dni temu
9:20 interpretacja porównawcza
Paula
Paula 2 dni temu
Miło, ale sobie odpuszczę żeby się nie dołować
Fum
Fum 2 dni temu
Wydaje mi się że ja dobrze odczytałam, o co chodziło autorowi. Miałam dokładnie tę sama formułkę, co w niektórych odpowiedziach do matury. A potem namieszałam - bo gdy miałam się ustosunkować, to zgodziłam się z autorem, ALE napisałam też, że zależności między dopowiadaną przez odbiorcę złożonością mikrokosmosu i dobrze znanym mu makrokosmosem w którym funcjonuje i na którym podświadomie się wzoruje są równie istotne w przypadku innych gatunków literackich, bo nie znam dobrze dramatów 🤕 Podałam więc przykłady z dramatu (Balladyna Słowackiego) liryki (Mieszczanie Brzechwy) i epiki (Baśnie Andersena). Pod koniec nie byłam pewna już, o czym właściwie piszę. Moja praca wraz z łącznie przynajmniej jedną stroną przekreśleń zajęła całe miejsce na pracę, a lanie wody lało się strumieniami, mimo mrówczych literek... Które wydziergałam jak taka mrówka, co bezmózgo trzyma się jakiejś drogi i bezrefleksyjnie haruje z całych sił xD Po tym egzaminie mój mózg tak się wyczerpał, że wsiadłam w zły autobus 🥲
Ewelina
Ewelina 2 dni temu
Mówi Pani „jak to często bywa, gdy młodsze dziewczyny zostają same mając pod opieką młodsze rodzeństwo same zachodzą w nieślubną ciążę”. Serio???? To jest jakaś zasada? Chyba w Pani świecie. Mówi Pani tonem znawcy. Polecam edytować film bo jest przekłamany w kilku miejscach.
Antoni Buła
Antoni Buła 2 dni temu
Niby miała być taka łatwa matura ..
Dzengerbenger
Dzengerbenger 2 dni temu
Jest pani mistrzynią, prawdziwa patronka licealistów
j u l i a
j u l i a 2 dni temu
witam ósmoklasistów :)
Po prostu Darek
Po prostu Darek 18 godzin temu
ia
Maria Pankiewicz
Maria Pankiewicz 2 dni temu
Ktoś przed egzaminem 8 klas 2021? Powodzenia Kochani! <3
Jeremi Wawrzyniak
Jeremi Wawrzyniak 2 dni temu
Pani Izabelo, czy to duży błąd jeśli odwołałem się do powieści - Dżuma, Lalka - a tylko raz do dramatu (dziady cz III) i filmu Andrzeja Wajdy (lawa)?
Aleksandra L
Aleksandra L 2 dni temu
Dałam, że świat przedstawiony w teatrze różni się od rzeczywistego, więc czuję wyzerowana prqce mmmmmm
gabrixxon
gabrixxon 2 dni temu
Czyli pisałam kompletnie nie na temat XD super
natalia 122
natalia 122 2 dni temu
Cieszę się, że interpretowałam . Kocham to robić ,więc to była czysta radość ;)
smol tinky winky
smol tinky winky 2 dni temu
Wokulski: dorosły mężczyzna, który łazi za Łęcką tak, jakby ją śledził. Łęcka: młoda kobieta, która zauważyła, że dużo starszy od niej facet ją śledzi. Wokulski: dziwi się, że Łęcka nie podchodzi do tej znajomości zbyt chętnie. Jak dla mnie wniosek jest jeden.
Mery
Mery 2 dni temu
A czy teza w stylu: " relacja między przestrzenią rzeczywista i fikcyjna wpływa na pełną interpretację dzieła", ma rację bytu?
Ronaldinio Gucio
Ronaldinio Gucio 2 dni temu
O rety... Wieloryb w ciąży!!!
Ronaldinio Gucio
Ronaldinio Gucio 2 dni temu
O rany... Dzwońcie do Pudliszki ze im pulpet ze sloika uciekl!!
Halina Gajownik
Halina Gajownik 3 dni temu
Nie przypominam sobie ,zeby Pani mowila ,ze na maturze rozszerzonej bedzie dramat .Uwazam,ze tekst byl trudny,malo ciekawy dla maturzystow
Szpadelek
Szpadelek 3 dni temu
Mowcie sobie co chcecie, ale moim zdaniem rozprawka byla bardzo ograniczajaca i nastawiona na dramaty
Aleksandra
Aleksandra 3 dni temu
Dzień dobry, czy jeśli moja interpretacja jednego z utworów jest sprzeczna to automatycznie zeruje to moją pracę w kategorii A? Wiem, że moja interpretacja tekstu Baczyńskiego jest uzasadniona, jednak w przypadku tekstu Szymborskiej dokonałam dość mocnej nadinterpretacji.
Kasia Gajewska
Kasia Gajewska 3 dni temu
napisałam totalnie o czymś innym XD
Kasia Kurzeja
Kasia Kurzeja 3 dni temu
dopiero po dwoch godzinach zaczelam cos pisac bo nic nie potrafiłam z tego wynieść, jak mi nie wyzerują pracy to bedzie dobrze XD
Martyna Gg
Martyna Gg 3 dni temu
Czy postrzeganie problemu przestrzeni pod kątem zrozumienia całości fabuły utworu będzie ok czy wyzerowana praca?
Martyna Gg
Martyna Gg 2 dni temu
@Halina Gajownik no to tyle dobrze :p
Halina Gajownik
Halina Gajownik 3 dni temu
Oczywiscie ,o to chodzilo
Łapacz Snów
Łapacz Snów 3 dni temu
Napisałam, że Pan Tadeusz to dramat😑
Karoliina
Karoliina 3 dni temu
Ciekawa jestem jak poszło
Karolina Małek
Karolina Małek 3 dni temu
Dziekuję za przydatne materiały do matury!!!😃
Art Pussy
Art Pussy 3 dni temu
Napisałam, ze mikrokosmos to wydarzenia przedstawione w utworze, a makrokosmos to kontekst historyczny i wydarzenia poboczne, które nie są przedstawione w dramacie, a wpływają na jego treść, kruci ale skucha
John Lemon
John Lemon 3 dni temu
Będzie 0% XD wiedziałam już wczoraj
Wiktoria Buglewska
Wiktoria Buglewska 3 dni temu
XD napisałam ze zawsze jest jakieś wyjście z sytuacji nawet najgorszej i ze nie wolno się poddawać i to od nas zależy czy skorzystamy z okazji jakie mamy na drodze XD niezle odwołałam się do lalki jak wokulski chodził po Powiślu
Dawid Domanus
Dawid Domanus 3 dni temu
Ja dałem temat 1 rozprawki ,,W jaki sposób formą i treść wpływa na odbiorcę?"
Jazz Jazz
Jazz Jazz 3 dni temu
Absolutnie się zgadzam! Temat 1. nudny, skostniały, ograniczający maturzystę. Polecam Pani opracowania moim uczniom - byłam ciekawa Pani opinii. Wszystkiego dobrego.
skorakora
skorakora 3 dni temu
Dopiero będąc na studiach za granicą uświadomiłem sobie jak dużo czasu zmarnowałem na przedmiot całkowicie dla mnie zbędny...
Black Suit
Black Suit 3 dni temu
Przepiękna sukienka na miniaturce!
Alexsis ronger
Alexsis ronger 3 dni temu
Czy jeśli w wierszach nie dostrzegłam motywu śmierci, ale dodałam liczne konteksty o baczynskim oraz szymborskiej i o przemijaniu oraz udowodniłam, ze za pośrednictwem labiryntu autorzy ukazali bezradnośc i niemożności w sytuacjach ciężkich dla człowieka, to mam jakiekolwiek szanse na dobry wynik? 😿
Maja Kamińska
Maja Kamińska 2 dni temu
Mam nadzieję. Bo ja o śmierci napisalam tylko jeśli chodzi o wiersz baczynskiego 🙄😑. O przemijaniu mam jak ty, wiec powinno być dobrze...
Kot Garfield
Kot Garfield 3 dni temu
Tragiczna ta matura w tym roku. Boże zlituj się 😭
Kubiszon SK
Kubiszon SK 3 dni temu
Również się odwołałem do „Tanga” ale też odwołałem się, do „Chłopów” i „Przedwiośnia”. Myślicie, że to dobre przykłady?
Magdalena Makowska
Magdalena Makowska 3 dni temu
teraz to już nie wiem czy się śmiać czy płakać...
Wiktoria
Wiktoria 3 dni temu
płaczę
Eukaryota
Eukaryota 3 dni temu
Rozpatrzyłam pierwszy tekst pod względem tego co autor pisał w pierwszym i drugim akapicie, że dramat jest sam w sobie całością która kreuje przestrzeń, żeby poprawnie ją zrozumieć i być w stanie wykreować sobie makroprzestrzenie należy znać całość dzieła. Po tym filmie spodziewam się wyzerowania pracy...
Domi Nikaa
Domi Nikaa 3 dni temu
znam osobę, która napisała w swojej pracy wielokrotnie KACPER Błoński, zamiast Jan XD
Aleksandra L
Aleksandra L 2 dni temu
XDDDD
Ewelinanana
Ewelinanana 3 dni temu
Ale się zaśmiałam
Emilka Werbińska
Emilka Werbińska 3 dni temu
Czy postawienie tezy że symbole, didaskalia oraz odpowiedzi przymiotniki pomagają odbiorcy odpowiednio zinterpretować utwór
Emilka Werbińska
Emilka Werbińska Dzień temu
@Ola Piorek jesteśmy razem to już plus,btw jak ja usłyszałam co moja znajoma z humana napisała to zwątpiłam w swój tekst
Ola Piorek
Ola Piorek Dzień temu
Napisałam tak samo ale nie wiem czy to w końcu dobrze x D
Emilia Grabowska
Emilia Grabowska 3 dni temu
Zgadzam się z oczywistością tekstu i z tym ,że było zbędne tak szczegółowe rozważanie przestrzeni dramatu
Infinity Dev
Infinity Dev 3 dni temu
Dobra, będzie za rok 100% 😎 Trzymam za wszystkich kciuki 😊
_KAROL_
_KAROL_ 3 dni temu
Ja to całkowicie o czym innym pisałem XDDDDDDDD
Syl Os
Syl Os 3 dni temu
Katastrofa ten temat...
Shiro Shiruś
Shiro Shiruś 3 dni temu
Ide dramatycznie stworzyć przestrzeń powieszenia sie na słuchawkach ktora idealnie powie o moim bohaterze który nie zdal matury :')
Shiro Shiruś
Shiro Shiruś 2 dni temu
@Shy Shiro hej Shiro! 🙋🏻‍♀️
Shy Shiro
Shy Shiro 2 dni temu
Hej Shiro
Veronikaa J
Veronikaa J 3 dni temu
Ma Pani cudowną koszulkę
Karolina
Karolina 3 dni temu
Czy postawienie tezy o znaczeniu przestrzeni w literaturze i odwołaniu się do dramatu i utworu epickiego (z bogatymi opisami świata przedstawionego) argumentując, że zbyt bogate, piękne opisy mogą przyćmić wydarzenia z życia bohaterów będzie prawidłowe? Ogarnia mnie teraz przerażenie związane z wyzerowaniem pracy :(
Kapibara Pana Jacka
Kapibara Pana Jacka 3 dni temu
Czy stwierdzenie, że głównym tematem poruszanym przez autora jest przedstawienie proporcji przestrzeni dramatycznej i scenicznej jako fundament dzieła, jest jakkolwiek poprawne na wstęp?
Marcelina xx
Marcelina xx 3 dni temu
Czy jeśli napisałam, że mikroświat, przestrzeń sceniczna, jest odzwierciedleniem problemów realnego świata, makroświata, to jest dobrze? Pani Izabela wspomniała, że makroświat jest rozszerzeniem świata dramatu. Boję się, że źle postawiłam tezę a teraz jeszcze boję się, że źle poprowadziłam całą pracę....
A.someone
A.someone 3 dni temu
Interpretacji może być wiele, ale to brzmi bardzo dobrze i moim osobistym zdaniem jest zgodne z zamysłem autora (mówił o tym całym zwierciadle większej całości)
Kubaayy
Kubaayy 3 dni temu
Po tym tekście mam ochotę polecieć do mikro lub makrokosmosu
Sara Szmaglinska
Sara Szmaglinska 3 dni temu
Dopiero za 6 razem ogarnęłam co mam pisać ale i tak nie wiem czy dobrze XD
Syl Os
Syl Os 3 dni temu
Miałam identycznie... Strach się bać nawet...
Dominika Zawadzka
Dominika Zawadzka 3 dni temu
W sumie poruszyłam tematy, o których Pani tutaj wspomniała, powołałam się także na Mrożka, więc myślę, że jako osoba, która pisała maturę samemu się przygotowując (byłam na rozszerzeniu biol-chem), napisałam na całkiem przyzwoity wynik
Gańko Aleksandra
Gańko Aleksandra 3 dni temu
Proszę Pani... mam pytanie, czy jezeli napisałam "Nie trudno nie zgodzić sie z autorem" (a chodziło mi o to, że popieram stanowisko autora) + argumenty dałam na potwierdzenie i w zakonczeniu tez potwierdziłam zdanie autora - zostanie to potraktowane jako nie przyjęcie stanowiska (lub błędnie przyjęte stanowisko?) :( :( Boje sie ze uznanie to za blad ktory zawazy o pracy....
Julia Franiczek
Julia Franiczek 3 dni temu
nie mam psychy tego ogladac
Piotrek Kaq
Piotrek Kaq 3 dni temu
-Czy można było napisać, że Wokulski zdobył rękę Izabeli? -Jaki to błąd jeśli przytaczając lekturę ,,Potop'' napisałem ...Janusza Radziwiła... przez jedno ,,ł'' Rzeczowy?
Wianka
Wianka 3 dni temu
Nie wiem po co zapisałam się na rozszerzenie. Dam wam znać ile jest % z maturki pisanej bez przygotowań XDDD
김명수
김명수 2 dni temu
Ja też się pochwalę ile z tego mam 😂
Hello BEYBE ._.
Hello BEYBE ._. 2 dni temu
Czekam na update 🥺
Patrycja Szewczyk
Patrycja Szewczyk 3 dni temu
ja tez!!
Czarna Jagoda
Czarna Jagoda 3 dni temu
Kurde jak tak czytam komentarze to mam wrażenie jakbym sobie wymyśliła jakaś cześć tego tekstu XD Napisałam mniej więcej taka tezę, ze świat przedstawiony i świat wspolprzedstawiony pozwalają na głębsze poznanie, zachęcają czytelnika do odwoływania dramatu w kontekście świata zewnetrznego bo pozwalają mu na dowolna interpretacje i odwołania tego co dzieje się w dramacie właśnie do własnego życia. Ktoś z was napisał coś podobnego?
mwska 22
mwska 22 2 dni temu
napisałam dokładnie to samo, po prostu nasze przemyślenia były głębsze, ale myślę, że też będzie dobrze!
Magdaa
Magdaa 3 dni temu
Ja to samo, też wywnioskowałam to po przeczytaniu ostatniego zdania tekstu😒
Karolka
Karolka 3 dni temu
Ja w sumie napisałam, że dzieła dramatyczne mogą pośrednio odkryć czytelnikowi prawdę o świecie xd wyciągnęłam to z ostatniego zdania tekstu i w sumie nie zobaczyłam jeszcze u nikogo kto napisał takie kocopoły jak ja także to będzie cud jak mi tego nie wyzerują
Agata
Agata 3 dni temu
Matko, nie obejrzę tego, bo chyba zejdę na zawał i do lipca będę się zastanawiać, czy mam zero, czy jednak nie
Gwidon
Gwidon 3 dni temu
Przeraża mnie to że w wieku 19 lat zrozumiałem tą opowieść, trochę mnie przytłacza że ludzie w ten sposób podchodzą do każdego człowieka w ten sam sposób, ale z drugiej strony jesteśmy tylko ludzmi... A co do samego Opracowania, to bardzo przyjemnie sie słuchało.
Reina Dia
Reina Dia 3 dni temu
Dziękuję bardzo za te lata. Oczywiście dołożyłam się do storczyka! Naprawdę dziękuję :)
BlueBellTV
BlueBellTV 3 dni temu
ja jestem zadowolona, napisałam interpretację na prawie 6 stron a miałam wrażenie ze to nie było wszystko co chciałam o tych wierszach powiedzieć. natomiast esej... no coz, uważam ze był to beznadziejny tekst na maturę, ze względu na to ze po prostu sama mysl przewodnia była myślą niejako skończona i trudno byłoby nie zgodzić się czy wejść np w polemikę z autorem, a już szczegolnie popierając to jakimis przykładami, a już SZCZEGOLNIE mieszcząc się nadal w tej formie eseju rozszerzonego. Osobiście trudno byłoby mi pisać cokolwiek na jego temat oprócz parafrazowania slow Blonskiego
KotBandee
KotBandee 3 dni temu
Dużo osób mówi tutaj o trudności matury, uważam jednak, że była ona wyjątkowo prosta, a poruszony temat dotyczący dramatów był łatwy do opisania. Jest to jednak opinia subiektywna, gdyż przez okres liceum dramaty były moją mocną stroną, stąd moje stwierdzenie. ŻYCZĘ WSZYSTKIM SETEK!!! ♥️
Mateusz
Mateusz 3 dni temu
Nic się nie uczyłem prawie cały rok, a w zasadzie 3 lata. Dopiero pod koniec trochę zajrzałem do książek, streszczeń i Pani materiałów. O maturze rozszerzonej dzień przed nieco zaczerpnąłem informacji z PLpost. Napisane, ponad 330 słów, ale lałem trochę wodę momentami. Temat nie łatwy, z początku nie wiedziałem o co w ogóle chodzi, ale Pani film mi pomógł w zaplanowaniu sobie tego co chcę napisać. A podstawową sprawą jest to, że dzięki Pani w ogóle wiedziałem jak się za tą rozprawkę zabrać. Na cuda nie liczę, ale dzięki Pani miałem szansę w ogóle cokolwiek napisać. Dziękuję.
Monika Iwicka
Monika Iwicka 3 dni temu
Ja po zapisaniu 200 słów już nie wiedziałam co pisać. Doslownie każdy kolejny akapit i argument jest przeorany w podobny sposób, z podobnymi zdaniami xd Z mojej pracy nic nie wynika. Mam masło maślane. Ehh liczyłam na jakiś temat z epoki bądź inny z którego będę się mogła popisać wiedzą a nie umiejętnością filozofowania i lania wody...
Julia Sobieraj
Julia Sobieraj 3 dni temu
Czy jak napisałam, że Jan Błoński jest teoretykiem literatury, to jest to błąd i mogą mi wyzerować pracę?
Halbina HB
Halbina HB 3 dni temu
Nie